اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه جواد‌آباد:

بندگی خدا از نشانه‌های فرد ولایت‌مدار است

خبرگزاری فارس: امام ‌جمعه جواد‌آباد با اشاره به ویژگی‌های فرد ولایت‌مدار گفت: فردی که در راه خدا حرکت کند و خواهش‌های نفسانی خود را کنار بگذارد بنده خدا بوده و این فرد فردی ‌ولایت‌مدار است.

بندگی خدا از نشانه‌های فرد ولایت‌مدار است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران عید قربان‌ را یک مقدمه دانست و خاطرنشان کرد: دو مناسبت نزدیک به هم یعنی عید قربان و عید غدیر این پیام را دارد که کسی که در راه خدا حرکت کند و خواهش‌های نفسانی خود را بکوبد و به زنجیر بکشاند یعنی منتی در برابر خدا نداشته و چه در زمینه‌ تئوری و چه در زمینه‌های عملی و روانی به سوی خدا حرکت کند. وقتی چنین حرکت کند به عید قربان می‌رسد و آماده پذیرش هر گونه دستوری است.

امام جمعه جواد‌آباد افزود: چنین فردی، فردی ولایت‌پذیر است و خداوند متعال می‌فرماید «تو باید منِ خود را زیر پا بگذاری تا عبد شوی» یعنی وقتی که انسان عبد شود فردی ولایت‌مدار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) یک انسان معمولی نبوده‌اند که مردم بگویند یادمان رفت ایشان خیلی شخصیت برجسته‌ای بودند و می‌توان با اشاره به نمونه‌های بارزی به فضائل و ولایت‌پذیری این شخص پی ببریم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به خطبه سوم نهج‌البلاغه تصریح کرد: اگر حکومت اسلامی و علوی در جامعه حاکم نباشد معاویه‌ها و یزید‌ها حکومت می‌کنند و حقیقت اسلام و حتی ظواهر را هم کم‌کم از بین می‌برند و جامعه خوی درندگی به خود می‌گیرد.

امام ‌جمعه جواد‌آباد با اشاره به تولد حضرت علی(ع) در خانه خدا عنوان کرد: تولد حضرت علی(ع) در خانه خدا با آن کیفیتی که در تاریخ بیان شده است که خانه کعبه شکافته شد... این فضائل طوری نبود که مردم فراموش کنند و ندانند پس چه شد که با ولایت و امامت آن گونه برخورد کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینجاست که پیام عید قربان مشخص می‌شود آنها هوای نفس و معنویت را قربانی نکرده بودند همین جا گیر داشته‌اند یعنی هواهای نفسانی نمی‌گذاشت عبد خدا بشوند و مطیع ولایت و امامت شوند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان داشت: پس به هر میزان هم که ما هوا داشته باشیم ولایت‌پذیری ما کم می‌شود یعنی اگر نتوانستیم از مال، جان، همسر، فرزند، مقام و ... بگذریم همان اندازه ولایت‌پذیر هم نخواهیم بود.

وی با اشاره به روایتی تأکید کرد: ولایت علی(ع) انسان را داخل دژ محکم الهی می‌کند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول