اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه آمریکا تجهیز مخالفان سوریه به موشک‌های «استینگر» را رد کرد

خبرگزاری فارس: درحالیکه وزارت خارجه روسیه از تحویل موشک‌های زمین به هوای استینگر آمریکا به مخالفان سوری خبر داده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کرد.

وزارت خارجه آمریکا تجهیز مخالفان سوریه به موشک‌های «استینگر» را رد کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، درحالیکه روسیه از ورود موشک‌های زمین به هوای ساخت آمریکا به سوریه و تامین مخالفان سوری به این موشک های آمریکایی خبر داده است، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که واشنگتن مخالفان سوریه را به موشک های «استینگر» تجهیز نکرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که «نیکلای ماکاروف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرده که ارتش این کشور متوجه شده است که شورشیان سوریه دارای پرتاب گرهای قابل حمل موشکی ساخت کشورهای مختلف از جمله موشک های زمین به هوای استینگر ساخت آمریکا هستند.

این مقام بلندپایه ارتش روسیه گفته است: طرف روسی اطلاعات موثقی در این زمینه در اختیار دارد ولی اینکه چه کسانی این سلاح‌ها را برای مخالفان سوری ارسال کرده است، مسئله‌ای است که باید روشن شود.

موشک‌های استنیگر قابلیت هدف گرفتن بالگردها و هواپیماهای جنگنده سوریه را دارند.

نولاند با رد این گزارش ها اینطور مدعی شد که: این تصور که ما در حال هماهنگی کمک های نظامی سایر کشورها (به مخالفان سوریه) هستیم، مضحک است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: آمریکا آنچه را که کمک غیر کشنده به مخالفان رئیس جمهور اسد توصیف کرده را برای مخالفان تامین می کند. این کمک ها شامل تجهیزات ارتباطی می شود و این سایر کشورهای موسوم به گروه «دوستان سوریه» در حال دادن تسلیحات به مخالفان سوریه هستند.

نولاند افزود: واشنگتن با متحدان خود همکاری می‌کند تا مطمئن شود که چنین تامین های تسلیحاتی به مخالفان به دست گروه هایی برسد که حامی یک آینده دموکراتیک برای سوریه هستند.

این مقام آمریکایی گفت: ما با متحدان خود همکاری می کنیم تا بفهمیم که مخالفان سوریه چه کسانی هستند تا از این طریق مطمئن شویم که هیچ یک از ما چه از طریق تامین کمک های غیرکشنده و چه انتخاب گزینه دیگر، سهوا در حال کمک و همکاری با افراط گرایان نیستیم. این همان چیزی است که ما بسیار درباره آن دقت می کنیم.

نولاند همچنین گفت: اگر فدراسیون روسیه مدارکی از وجود موشک های استینگر در دست مخالفان سوریه دارد، ما تمایل داریم این مدارک را ببینیم.

علاوه بر این، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا نیز تامین مخالفان سوریه به موشک های استینگر را رد کرده و مدعی شده است: من قطعا چیزی درباره اینکه ما در حال تامین چنین موشک هایی به آن منطقه هستیم،‌ نمی دانم.

این در حالیست که شبکه خبری «العربیه» به نقل از منابع خبری آگاه از تجهیز ارتش آزاد سوریه به موشک های استینگر ساخت آمریکا خبر داده و با استناد به سخنان یکی از مخالفان سوریه که در آمریکا اقامت دارد، نوشته است که ارتش آزاد سوریه به 14 فقره موشک استینگر ساخت آمریکا مجهز شده ولی از آنها در درگیری های جاری استفاده نکرده است.

العربیه در ادامه خبر خود نوشته است که یک منبع آگاه دیگر در وزارت دفاع آمریکا که با عملیات‌های مخالفان سوریه آشناست نیز خبر دریافت این 14 فقره موشک را تأیید کرده و گفته است که موشک‌های مذکور در منطقه «اسکندرون» در مرز ترکیه به نیروهای ارتش آزاد سوریه تحویل شده است. بر اساس اعلام این منبع آگاه، ترکیه و امریکا هر دو از تحویل این تسلیحات به مخالفان مطلع هستند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول