اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیصل مقداد در گفت‌وگو با فارس:

هرگونه تهدید درباره مداخله در سوریه «خط قرمز» است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه سوریه طی مصاحبه‌ای تاکید کرد هرگونه تهدید درباره مداخله خارجی در سوریه چه نظامی باشد و چه غیر آن، خط قرمز به شمار می‌آید.

هرگونه تهدید درباره مداخله در سوریه «خط قرمز» است

خبرنگار فارس در دمشق مصاحبه‌ای را با «دکتر فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره ماموریت «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه انجام داد.

فیصل مقداد در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ابراهیمی هیچگونه طرحی برای بحران سوریه داشته و آیا هیچ گونه همخوانی میان اقدامات وی با اقدامات «کوفی عنان» وجود داشته، گفت: دولت سوریه از تمامی تلاش‌هایی که باعث پایان بحران سوریه می‌شود، حمایت می‌کند.

هدف غرب از بحران سوریه تضعیف این کشور است

وی گفت: بحران در سوریه از سوی غرب، آمریکا و اسرائیل فعال شده و هدف اصلی آن، تضعیف سوریه به عنوان کشوری است که در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کرده و در راستای بازپس گیری حقوق مشروع ملت فلسطین عمل می‌کند.

وی همچنین درباره کسانی که اقدام به کشتار شهروندان بیگناه سوریه کرده و این کشور را نابود کردند، ابراز تاسف کرد و گفت آنها به صهیونیست‌ها، آمریکا و کشورهای غربی خدمت کردند.

ترکیه درهای خود را برای نفوذ تروریست‌ها به سوریه گشوده است

معاون وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: بسیاری از سازمان‌های تروریستی در سوریه هستند که از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس و دولت ترکیه حمایت می‌شوند و ترکیه فرودگاه‌ها و درهای کشور خود را در برابر نفوذ گروه‌های تروریستی به سوریه گشوده است، اقدامی که به ترکیه و جهان آسیب خواهد رساند چون قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید دارد اقدامات تروریستی در هر نقطه‌ای از جهان محکوم است.

دولت سوریه از ماموریت ابراهیمی حمایت می‌کند

مقداد تاکید کرد دولت سوریه به دنبال حمایت از ماموریت ابراهیمی بوده و در راستای موفقیت آن تلاش می‌کند چون موفقیت ماموریت وی به معنی پیروزی سوریه بر اساس امنیت و صلح برای تمامی مردم سوریه است.

وی گفت: ابراهیمی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و برخی مقامات دیگر و همچنین گروه‌های مخالف زیادی دیدار داشته است و تاکنون نیز ایده‌هایی را از اینجا و آنجا مطرح کرده اما همچنان در مرحله گوش فرا دادن به گفته‌های دو طرف بوده و به دیدارهای دیگری نیاز داشته تا بتواند بر مسائلی که برای موفقیت ماموریتش نیاز دارد، تمرکز کند.

هرگونه تهدید درباره مداخله در سوریه خط قرمز است

وی سخنان خود را درباره تهدیدها درباره مداخله نظامی در سوریه ادامه داد و گفت: هرگونه تهدید درباره مداخله خارجی در سوریه چه نظامی باشد و چه غیر آن، خط قرمز به شمار می‌آید و هرکسی که تروریست‌ها را از سوی برخی دولت‌های عربی در خلیج فارس و ترکیه و کشورهای دیگر حمایت می‌کند نیز خط قرمز به شمار می‌آید چون نتایج منفی برای سوریه و منطقه به دنبال دارد.

فیصل مقداد تاکید کرد اگر آنها به منطق، حکمت و عقل بازگردند درک می‌کنند هر هزینه‌ای که پرداخت کردند بدون هیچ نتیجه بوده و فقط باعث آزار سوریه و ملت آن شدند که در حال دفاع از حقوق و منافعسان هستند.

وی همچنین درباره بیانیه‌ای که از سوی سازمان ملل درباره از سرگرفته شدن ماموریت سازمان ملل در سوریه صادر شده بود، گفت کسانی که به دنبال خارج کردن گروه سازمان ملل از سوریه بودند، به دنبال تشدید بحران و افزایش خرابی‌ها در سوریه بودند تا اهداف شناخته شده‌شان در نابودی سوریه به عنوان کشور مقاوم در برابر توطئه‌های اسرائیل و غرب در منطقه محقق شود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت زمانی که این موضوع[ماموریت سازمان ملل در سوریه] به طور رسمی مطرح شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول