اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس جمهور سودان:

مواضع ضد اسرائیلی سودان موجب حمله به کارخانه اسلحه‌سازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور سودان تاکید که حمله رژیم صهیونیستی به کارخانه اسلحه سازی "الیرموک" به دلیل سیاست های ضد اسرائیلی سودان انجام شد.

مواضع ضد اسرائیلی سودان موجب حمله به کارخانه اسلحه‌سازی شد

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع"، «عمر البشیر» در سخنرانی خود در برابر جلسه فوق العاده هیئت دولت که به بررسی پیامدهای حمله به کارخانه اسلاح سازی سودان پرداخت، تاکید کرد: درگیری ما با دشمن صهیونیستی به دلیل سیاست‌های سودان در محکوم کردن اشغال اراضی فلسطین توسط این رژیم، ادامه خواهد داشت.

وی هدف از حمله به کارخانه "الیرموک" را تضعیف توان دفاعی سودان و ممانعت از دستیابی به پیشرفت در عرصه صنایع جنگی دانست و این تجاوز را مکمل سیاست‌های کشورهای غربی برای محاصره سودان توصیف کرد.

عمرالبشیر با اشاره به تکنولوژی پیشرفته‌ای که در این حمله از آن استفاده شد، خواستار تلاش‌های بیشتر برای دستیابی به فناوری پیشرفته در زمینه دفاعی با استفاده از پژوهش‌های علمی و با تکیه بر سرمایه‌های انسانی ملی شد.

وی تصریح کرد: ما خسارت‌ها وارد شده به مردم را ارزیابی کرده و به آنها غرامت پرداخت می‌کنیم.

رئیس جمهور سودان همچنین از نیروهای دفاعی برای خاموش کردن آتش سوزی کارخانه اسلحه سازی تقدیر کرد و در عین حال خواستار توسعه توان آنها برای رویارویی با موقعیت‌های اضطراری شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول