اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رئیس پارلمان سوریه در دیدار با مدیرعامل فارس در دمشق:

مداخله‌های خارجی باعث طولانی شدن بحران سوریه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس پارلمان سوریه در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد مداخله‌های خارجی باعث طولانی شدن بحران سوریه شده است.

مداخله‌های خارجی باعث طولانی شدن بحران سوریه شده است

به گزارش فارس، «محمد اللحام» رئیس پارلمان سوریه در دیدار با «سیدنظام‌الدین موسوی» مدیرعامل خبرگزاری فارس در دمشق گفت بحران سوریه باعث ایجاد درگیری بین‌المللی برای پایان دادن به نظام تک قطبی است که پس از پایان جنگ سرد در اوایل دهه نود ایجاد شده بود.

طولانی شدن بحران سوریه به دلیل مداخله‌های خارجی است

وی در این دیدار تاکید کرد دلیل طولانی شدن بحران سوریه مداخله‌های خارجی غرب و برخی کشورهای منطقه‌ای خاص است که از تروریست‌ها باکمک‌های مالی، لجستیکی و اطلاعاتی حمایت کرده و آنها را در انجام اقدامات تروریستی علیه شهروندان سوری و نظامیان و زیربناهای سوری یاری می‌رسانند.

اللحام به رویکردهای دوگانه کشورهای حامی تروریست‌ها اشاره کرد و گفت این کشورها سوریه را در قبال رویدادهای امنیتی که در این کشور روی می‌دهد متهم می‌کنند اما از محکوم کردن جنایاتی که تروریست‌ها انجام می‌دهند امتناع می‌کنند.

تروریست‌ها با القاعده در ارتباط هستند

رئیس پارلمان سوریه گفت برخی گروه‌های تروریستی در سوریه با گروه القاعده در ارتباط هستند و اقدامات تروریستی خود را با کمک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ترکیه انجام می‌دهند این در حالی است که غرب آشکارا دشمنی خود با القاعده را اعلام می‌کند اما در سوریه اجازه می‌دهد که تسلیحات به این گروه‌ها رسیده و از رسیدن آنها به سوریه امتناع نمی‌کند.

اللحام در این دیدار به روابط میان سوریه و ایران به عنوان دو کشور دوست و برادر قدیمی اشاره کرد که پایداری آن بر اساس احترام متبادل و اعتماد و گزینه‌های استراتژیکی مشترک و حمایت از مقاومت بوده است.

وی همچنین تاکید کرد حمله به سوریه با افزایش فشارها علیه ایران صورت می‌گیرد و این اقدامات به دلیل مواضع مشترک این دو کشور است.

رئیس پارلمان الشعب سوریه در این دیدار تاکید کرد، وضعیت رسانه‌ای که واقعیت‌ها در سوریه را منحرف می‌کند، از سوی رسانه‌ها غربی و برخی رسانه‌های عربی که درگیر توطئه علیه سوریه هستند حمایت می‌شود و این توطئه‌ها برای شهروندان سوری کاملا آشکار و نسبت به تمامی جزئیات آن هشیار شده است.

موسوی:  فارس بازوی رسانه ای ایران، در کنار ملت سوریه خواهد ایستاد

همچنین در این دیدار «سیدنظام‌الدین موسوی» مدیرعامل خبرگزاری فارس حمله رسانه‌ای علیه سوریه را جنگ دروغی توصیف کرد که قطر و عربستان سعودی که صاحبان سرمایه هستند و از راستی و اخلاق‌گرایی دور هستند انجام می‌شود و این واقعیت این کشورهاست.

موسوی اضافه کرد، خبرگزاری فارس پوشش متوازنی را نسبت به رویدادهای سوریه انجام داده و این خبرگزاری پس از افتتاح دفترش در دمشق پوشش کاملتری را نسبت به رویدادها در این کشور انجام خواهد داد و تاکید کرد حمایت از سوریه وظیفه به شمار می‌آید و خبرگزاری فارس به عنون بازوی رسانه‌ای، در کنار سوریه و ملتش خواهد ایستاد.

همچنین در این دیدار، «محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در دمشق بخشی از اقدامات خبرگزاری فارس و نقش آن در پوشش رویدادها در سوریه و انتشار چهره‌ای واقعی از رویدادهای سوریه برای ملت ایران و ملت‌ کشورهای اسلامی را منتشر کرد. 

 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول