اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران حزب« آزادی و عدالت» مصر در گفت‌وگو با فارس:

استراتژی مرسی مخالفت با عادی سازی رابطه با اسرائیل است

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران برجسته حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین اعلام کرد استراتژی مرسی استراتژی مردمی و مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل است.

استراتژی مرسی مخالفت با عادی سازی رابطه با اسرائیل است

«بدر الفلاح» عضو مجلش الشعب از حزب آزادی و عدالت در منطقه منوفیه مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره اظهار داشت که روابط مصر و اسرائیل در وضعیت سست قرار دارد و قاهره باید روابط با تهران در زمینه دیپلماتیک، فرهنگی و تجاری برقرار کند.

وی در خصوص انتخابات اخیر حزب آزادی و عدالت تصریح کرد: ما الگویی به احزاب دیگر در زمینه میزان شفافیت و دوستی در داخل حزب و تلاش برای سازندگی و برادری و نه تفرقه ارائه کردیم و این کار را پیش از این در انتخابات ویژه دفتر ارشاد جماعت اخوان‌المسلمین نیز انجام داده بودیم و از همه احزاب توقع داریم که مشارکت ملی داشته باشند زیرا تکثرگرائی حزبی خوب است اما سازندگی و انتقاد سازنده تنها برای معارضان نیست.

فلاح درباره هجمه رسانه‌ای و داخلی علیه اخوان‌المسلمین نیز تصریح کرد: دلیل این امر این است که معارضان می‌خواهند جلوی اقدامات رئیس جمهور مرسی را بگیرند؛‌ آنها این درجه از اعتبار برای اخوان‌المسلمین را بعید می‌دانستند و اکنون با مشاهده اعتماد افکار عمومی مصر به حزب آزادی و عدالت شوکه شده و سعی دارند با آن مخالفت کنند و رفتار آنها تنها برای مخالفت و ممانعت است.

این رهبر حزب آزادی و عدالت در خصوص پیش‌نویس نخست قانون اساسی نیز گفت: این پیش نویس بسیار خوب است و تنها در 4 یا 5 مورد اختلاف دیدگاه در آن وجود دارد اما نخبگان رسانه‌ای سعی دارند بر نقاط اختلاف تمرکز کنند و به قانون اساسی به طور کلی توجه ندارند در حالی که این قانون اساسی حدود 200 ماده دارد و این رفتار آنها نیز به دور از انصاف است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در قاهره درباره تهدیدات اسرائیل علیه مصر نیز تاکید کرد: تهدیدات اسرائیل علیه مصر از زمان موجودیت اسرائیل وجود دارد و تل‌آویو سعی دارد رئیس جمهور مرسی و روابط وی با جهان خارج را تحت تاثیر قرار دهد و سعی دارد روند توسعه را به تعطیلی بکشاند اما ما بر کل سرزمین خود تا آخرین وجب از خاک آن سیطره داریم و هرگز از آن کوتاه نخواهیم آمد و بحثی هم در آن نیست.

وی همچنین با اشاره به روابط بین رژیم صهیونیستی و مصر از زمان روی کار آمدن مرسی اظهار داشت: روابط دو طرف از زمان روی کار آمدن مرسی به سستی گرائیده و این طبیعی است زیرا استراتژی مرسی استراتژی مردمی و مخالفت با عادی‌سازی روابط با این رژیم است.

فلاح درباره روابط قاهره و تهران نیز گفت: هیچ توجیهی برای قطع روابط بین قاهره و کشور ایران اسلامی نمی‌بینم حتی کشورهایی که با یکدیگر مشکل دارند، روابط دیپلماتیک با هم برقرار می‌کنند بنابراین من معتقدم که ما باید روابط دیپلماتیک، فرهنگی و تجاری با ایران برقرار کنیم زیرا ایران، مصر و ترکیه به اضافه عربستان سعودی قدرت‌های بزرگ در خاورمیانه هستند. 

وی در پایان در خصوص طرح نهضت مرسی نیز اظهار داشت که این طرح پابرجاست اما مشکلاتی وجود دارد که ما سعی داریم با استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های مصر این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول