اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی:

غفلت از تدوین تاریخ فرهنگی انقلاب اسلامی تبعات خسارت‌باری داشته است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: غفلتی که در تدوین تاریخ فرهنگی انقلاب اسلامی صورت گرفته، تبعات خسارت‌باری در عرصه‌ فرهنگ و هنر کشور داشته است.

غفلت از تدوین تاریخ فرهنگی انقلاب اسلامی تبعات خسارت‌باری داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، روح‌الله رشیدی درباره طرح فراخوان خاطرات مربیان پرورشی دهه شصت اظهار کرد: غفلتی که در تدوین تاریخ فرهنگی انقلاب اسلامی صورت گرفته، تبعات خسارت‌باری در عرصه‌ فرهنگ و هنر کشور داشته است.

وی افزود: کار به جایی رسیده که طیفی از منتسبان به فرهنگ، انقلاب را فاقد قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دانسته و تعابیری مانند «فرهنگ انقلاب» و «هنر انقلاب» را توهم می‌پندارند.

رشیدی ادامه داد: در سینما، تئاتر، شعر، موسیقی و سایر زمینه‌ها، این توهم‌انگاری را به وضوح می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد:  دلیل این جهت‌گیری غیرواقعی، تنبلی ما در انعکاس، انتشار و بازخوانی گذشته‌ فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی است.

رشیدی گفت: حجم عظیم فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال‌های نهضت اسلامی و دفاع مقدس، چیزی نیست که بشود به راحتی انکارش کرد؛ ولی غفلت از تبدیل این گنجینه به محصولات قابل ارائه به جامعه، به حذف تدریجی این ظرفیت گرانقدر منجر می‌شود.

وی با اشاره به موضوع خاطرات مربیان پرورشی، آموزش و پرورش در دهه‌ شصت را کانون بسیاری از رویدادها، ابتکارات، تولیدات و خدمات فرهنگی و هنری معرفی کرد که باید در تدوین و تبدیل این محتوای ارزشمند، همت شود.

یعقوب کریمی، دبیر اجرایی این طرح نیز گفت: پس از شناسایی مربیان واجد شرایط، دفترچه‌هایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در مدتی مشخص، نسبت به ثبت خاطرات خود اقدام کنند.

وی افزود: همچنین برای سهولت کار، عزیزانی که بیان شفاهی خاطرات را ترجیح می‌دهند، دبیرخانه‌ طرح را مطلع می‌نمایند تا نسبت به ضبط خاطراتشان اقدام شود. 

کریمی اضافه کرد: از این خاطرات در تدوین مجموعه‌ تاریخ فرهنگی انقلاب اسلامی و تولید مستند، فیلمنامه، داستان و سایر قالب‌ها استفاده می‌شود؛ مجموعه‌ خاطرات نیز به نام خود راویان، در قالب کتاب عرضه خواهد شد.

وی گفت: بزرگداشت تعدادی از مربیان شاخص پرورشی دهه شصت و ساخت مستندی از فعالیت‌های مربیان، از دیگر برنامه‌های دبیرخانه است که کریمی به آنها اشاره کرد.

در این نشست، همچنین یحیی همایون، از مربیان پیشکسوت و قدیمی پرورشی استان، ضمن استقبال از طرح، خاطرات، مربیان پرورشی را سرشار از نکات ارزنده دانست که اگر بیان شود، قطعاً با استقبال مردم روبه‌رو خواهد شد.

وی کار مخلصانه و جهادی مربیان پرورشی را رمز تاثیرگذاری و ماندگاری کارهای فرهنگی دهه شصت عنوان کرد.

رونمایی از پوستر طرح، توسط دو تن از پیشکسوت‌های پرورشی، حسن ختام نشست بود. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول