اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ورزقان در مجلس عنوان کرد

روستاهای ورزقان چشم انتظار رسیدن قطار ساخت و ساز

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس بر نرسیدن چرخه ساخت و ساز به بسیاری از روستاهای آسیب‌دیده از زلزله خبر داد.

روستاهای ورزقان چشم انتظار رسیدن قطار ساخت و ساز

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار کرد: در حال حاضر آنچه مورد توجه است تنها تامین سرپناهی برای آسیب‌دیدگان قبل از سرمای شدید است.

وی افزود: در بحث کیفیت واحدهای در حال احداث علامت سئوال جلب توجه می‌کند ولی با روند کنونی و نبود فرصت کافی چاره‌ای نیست. 

دهقانی با اشاره به عدم مدیریت مناسب از ابتدای مراحل ساخت و ساز گفت: در صورت مدیریت مناسب امروز باید شاهد احداث 10 تا 15 هزار واحد مسکونی می‌بودیم.

وی با تاکید دوباره بر نرسیدن چرخه ساخت و ساز به بسیاری از روستاهای در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: به نظر می‌رسد هم‌اکنون حداقل اقدام ممکن برای این مناطق، این است که به فکر اسکان موقت برای این روستائیان باشیم.

این نماینده مجلس هشدار داد که در صورت عدم تحقق وعده در اسکان روستائیان چه در اسکان موقت و چه در اسکان دائم آنها مجبور به استفاده از واحدهای آسیب‌دیده خواهند بود که خطرات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. 

از 147 روستای شهرستان ورزقان 90 روستا در اثر زلزله 21 مرداد آذربایجان‌شرقی و پس‌لرزه‌های آن دچار آ‌سیب شده‌اند که در مجموع 7 هزار و 775 واحد مسکونی به ارزش نزدیک به 1.5 میلیارد ریال در این روستاها دچار تخریب شده‌اند که 6 هزار و 94 واحد 100 درصد تخریب در آنها اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول