اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اتحادیه آفریقا به دو سودان برای حل اختلاف مرزی خود 6 هفته مهلت داد

خبرگزاری فارس: اتحادیه آفریقا به دو کشور سودان و سودان جنوبی برای حل اختلافات باقیمانده خود بر سر مسائل مرزی شش هفته مهلت داد.

اتحادیه آفریقا به دو سودان برای حل اختلاف مرزی خود 6 هفته مهلت داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رمضان العمامره»، کمیسر شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا چهارشنبه شب اعلام کرد: این شورا از امروز تا شش هفته به سودان و سودان جنوبی فرصت داده است درباره مسایل مورد اختلاف بر سر منطقه مرزی و نفت خیز ابیی به توافق نهایی برسند.

وی همچنین از مقامات سودان و سودان جنوبی خواست ظرف دو هفته آینده درباره روند ادامه گفت‌وگوها درباره مناطق پنج گانه مورد مناقشه طرفین به توافق برسند.

العمامره با ابراز رضایت از پیشرفت‌هایی که در گفت‌وگوهای اخیر بین سودان و سودان جنوبی حاصل شد، از طرفین خواست درباره همه موضوعات مورد اختلاف به ویژه درباره منطقه راهبردی و مورد مناقشه ابیی به توافق برسند.

رؤسای جمهور دو سودان در نشست ماه سپتامبر گذشته خود با وجود حل عمده اختلافات در مسائل اقتصادی و تقسیم درآمد نفتی اما  درباره برخی موضوعات مهم مانند ترسیم مرزها و منطقه ابیی نتوانستند به توافقی دست یابند.

به دنبال استقلال سودان جنوبی از سودان در ژانویه سال 2011، اختلافات بین دو طرف از سر گرفته شد تا جایی که در آوریل سال گذشته مرز بین دو کشور شاهد درگیری‌های خونینی بود که به تشدید تنش‌ها منجر شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول