اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تحلیلگر بنیاد آمریکن اینترپرایز:

نه رامنی و نه اوباما طرحی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران ندارند

خبرگزاری فارس: در شرایطی که رامنی و اوباما هر دو از لزوم افزایش فشار بر ایران سخن می‌گفتند، هیچ‌یک از نسخه‌ای سخن نگفتند که منجر به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای از سوی ایران شود.

نه رامنی و نه اوباما طرحی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، «مایکل روبین»، تحلیلگر و کارشناس بنیاد آمریکن اینترپرایز در مقاله‌ای نوشت که ایران محوری‌ترین مساله در سومین مناظره اوباما و رامنی بود اما رهبران ایران باید از دیدن این مناظره خوشحال شده باشند.

در شرایطی که رامنی و اوباما هر دو از لزوم افزایش فشار بر ایران سخن می‌گفتند، هیچ‌یک از نسخه‌ای سخن نگفتند که منجر به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای از سوی ایران شود.

این گزارش مدعی است که اوباما در خصوص آنکه توانسته است علیه ایران ائتلاف جهانی به‌وجود آورد، اغراق می‌کند. همین جامعه جهانی در دوران بوش نیز به چهار قطعنامه واضح و روشن علیه ایران دست یافته بود.

نویسنده حتی مدعی است که اوباما با طرح مذاکرات بدون پیش‌شرط با ایران، از قدرت تحریم‌ها کاسته است. وی بر این باور است که ادعای اوباما مبنی بر اینکه ایران باید درک کند که باید برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده و خود را با قطعنامه‌های سازمان ملل منطبق سازد، تنها یک گستاخی سیاسی است.

نویسنده مقاله از اینکه هیچ یک از دو کاندیدا به صراحت راه حل نظامی علیه ایران را به رسمیت نشناختند، انتقاد کرده است.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول