اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ششم تا دهم آبان جاری

هفته هنر گیلان در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری هفته هنر این استان از ششم تا دهم آبان جاری در فرهنگسرای نیاوران در تهران خبر داد.

هفته هنر گیلان در تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری حدود 15 هفته هنر در مدت 2 سال گذشته در مجموعه فرهنگی هنری آزادی و فرهنگ‌سرای نیاوران در تهران اظهار کرد: تعداد 15 استان فرصت اجرای هفته هنر را نداشتند و هفته هنر گیلان با توجه به محیط مناسب فرهنگ‌سرای نیاوران در این مجموعه برگزار می‌شود.

حاذق‌نیکرو به برگزاری هفته هنر گیلان از ششم تا دهم آبان جاری در فرهنگ‌سرای نیاوران در تهران اشاره کرد و افزود: هفته هنر گیلان در 5 محور اصلی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به بخش فضای عمومی و نمایشگاهی هفته هنر استان اشاره کرد و گفت: آثار هنری حجمی و هنرهای تجسمی هنرمندان گیلانی در قالب عکس، کاریکاتور، خط و نقاشی با بیش از 120 اثر در گالری فرهنگ‌سرای نیاوران عرضه می‌شود.

به گفته وی بخش نمایشگاهی هفته هنر گیلان در مقوله فرهنگ، هنر، صنایع دستی، سنت‌ها، آداب و ایثار و شهادت توسط هنرمندان و فرهیختگان گیلانی در فضای آزاد فرهنگ‌سرای نیاوران به مخاطبان معرفی می‌شود.

حاذق‌نیکرو با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در برپایی هفته هنر استان همکاری می‌کند، تصریح کرد: 30 غرفه شامل فرهنگی، صنایع دستی و لباس محلی توسط سازمان مذکور دایر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از دایر شدن غرفه مطبوعات، کتاب و معرفی ایثارگران در هفته هنر استان در فرهنگ‌سرای نیاوران خبر داد و ابراز کرد: برگزاری هنرهای نمایشی، تئاتر و اجرای برنامه‌های آیینی و موسیقی در فضای باز و سالن فرهنگ‌سرا از جمله فعالیت‌ها در هفته هنر گیلان در تهران است.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر شاعران گیلانی و تهرانی در حوزه عید غدیر در هفته هنر گیلان، بیان کرد: برنامه مذکور با همکاری بنیاد غدیر در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

حاذق‌نیکرو اجرای برنامه سنتی لافندبازی را از دیگر برنامه‌های هفته هنر گیلان در تهران دانست و اظهار کرد: هفته هنر گیلان از شنبه هفته آینده با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با حضور استاندار گیلان و دیگر مسئولان کشوری و استانی در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول