اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا مانع از تصویب بیانیه پیشنهادی روسیه درباره لیبی شد

خبرگزاری فارس: هیئت نمایندگی آمریکا در شورای امنیت مانع از تصویب بیانیه پیشنهادی روسیه در خصوص اوضاع در شهر «بنی ولید» لیبی شد و همچنین تصویب دو بیانیه پیشنهادی روسیه درباره سوریه نیز به تعویق افتاد.

آمریکا مانع از تصویب بیانیه پیشنهادی روسیه درباره لیبی شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار تاس»، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس مربوط به بیانیه پیشنهادی روسیه در رابطه با اوضاع در شهر بنی ولید لیبی که از هفته گذشته تاکنون شاهد درگیری‌های نظامی است را رد کرد. این سند از دولت لیبی خواسته بود تا این مناقشه را از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل کند.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل این اقدام هیئت نمایندگی آمریکا را غیرمسئولانه و غیرجدی گرفتن وضعیت کنونی در لیبی دانست و یادآور شد که در همین ماه سپتامبر بود که در نتیجه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی 4 دیپلمات آمریکایی از جمله سفیر این کشور کشته شدند. 

چورکین گفت: ممانعت از تصویب این بیانیه که تنها هدف از آن جلوگیری از خشونت و حل و فصل مناقشه کنونی در لیبی از راه‌های سیاسی بود، بسیار عجیب است و برخورد هیئت نمایندگی آمریکا را نمی‌توان به راحتی توضیح داد.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین اعلام کرد که در جریان رایزنی‌های روز سه شنبه در شورای امنیت پیشنهاد برگزاری کنفرانس مطبوعاتی با شرکت نماینده سازمان ملل در امور لیبی مطرح شد، ولی زمان آن هنوز مشخص نشده است.

علاوه بر این در نشست روز سه شنبه شورای امنیت تصویب دو پیش نویس بیانیه پیشنهادی روسیه در خصوص سوریه نیز به بعد موکول شد. یکی از این دو بیانیه اقدام تروریستی 21 اکتبر در دمشق را محکوم کرده بود و دیگری از دولت سوریه و مخالفان خواسته است تا در ایام تعطیلی عید قربان که برای مسلمانان اهمیت خاص دارد،(یعنی از تاریخ 26 الی28 اکتبر) از هر نوع اقدام نظامی خودداری کنند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول