اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود خاموشی 14 ماهه اتوبان شهید کسایی

مسئولان منتظر وقوع کدام حادثه هستند

خبرگزاری فارس: چهارده ماه از خاموشی اتوبان شهید کسایی تبریز می‌گذرد و روشنایی دوباره آن به جای نگاه معمایی مسئولان به این مسئله نیازمند تعامل است.

مسئولان منتظر وقوع کدام حادثه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بزرگراه شهید کسایی یکی از بزرگراه‌های شهر تبریز است که یک سال از انجام طرح تعریض آن می‌گذرد؛ از زمان آغاز این طرح روشنایی این اتوبان پرتردد قطع شد و شب‌ها بدون روشنایی است.

اتوبان شهید کسایی یکی از بزرگراه‌های شهر تبریز است که محل گذرگاه عبوری بخشی از شهرهای آذربایجان‌شرقی و غربی به تهران است.

طرح روشنایی این اتوبان پرتردد از 14 ماه قبل به علت انجام طرح تعریض آن، قطع شد و شب‌ها بدون روشنایی است و به دنبال آن شاهد حوادث و تصادفات تلخ بسیاری بوده که عمده دلیل آن نبود دید کافی به ثبت رسیده است.

اعلام آمادگی شرکت توزیع برق برای تامین 50 درصد اعتبار روشنایی کسایی

مدیرعامل توزیع برق تبریز گفت: عدم روشنایی این بزرگراه مربوط به عملیات راه‌سازی سازمان راه و شهرسازی است که در صورت هماهنگی و همکاری این سازمان با شرکت توزیع برق کوچک‌ترین خاموشی در این جاده اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 250 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد سیستم روشنایی در اتوبان شهید کسایی لازم است، گفت: متاسفانه محل تامین این اعتبار مشخص نیست و امید می‌رود تا از طریق وزارت راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز تامین شود.

برقی‌مقدم ادامه داد: عدم روشنایی این جاده مربوط به عملیات راه‌سازی سازمان راه و شهرسازی است که در صورت هماهنگی و همکاری این سازمان با شرکت توزیع برق، کوچک‌ترین خاموشی در این جاده اتفاق نمی‌افتاد.

مدیرعامل توزیع برق تبریز گفت: شرکت توزیع برق آمادگی تامین 50 درصد از اعتبار مورد نیاز برای روشنایی اتوبان شهید کسایی را دارد.

برقی‌مقدم اظهار کرد: طی نامه‌ای به استانداری خواستار مشارکت 50 درصدی در تامین دوباره روشنایی اتوبان شهید کسایی شدیم.

وی افزود: اگر مجموعه راه و شهرسازی یا هر ارگان دیگری که استانداری تشخیص دهد 50 درصد دیگر اعتبار مورد نیاز را تامین کند، روند اجرایی کار آغاز می‌شود.

برقی‌مقدم در پاسخ به اینکه ارزیابی صورت گرفته برای اعتبار مورد نیاز تغییر کرده یا نه گفت: با 250 میلیارد ریال اعتبار می‌توان این طرح را عملیاتی کرد.

وی در مورد اینکه با آغاز تعریض باند برگشت این مسیر آیا اتفاقات روی داده دوباره تکرار خواهد شد، اظهار کرد: اداره برق برای تعبیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مسیر بر اساس طرحی که اداره راه و شهرسازی داده اقدام خواهد کرد تا مشکل قطعی دوباره برق این مسیر اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به سوانح مرگباری که در اثر این سهل‌انگاری در این آزادراه اتفاق افتاده است، گفت: ارزش جان انسان‌ها در حد یک حرف نیست که به راحتی با آن بازی کنیم.

فرماندار تبریز بر تامین روشنایی اتوبان شهید کسایی تاکید کرد

فرماندار تبریز گفت: تامین روشنایی بزرگراه شهید کسایی این شهرستان در کمترین زمان ممکن ضروری است.

محمود چمنی با بیان اینکه پیش از سه بانده کردن، روشنایی این مسیر قابل قبول بود، افزود: همکاری متقابل اداره‌کل راه و شهرسازی و شرکت برق منطقه‌ای می‌تواند روند اجرای این طرح را شتاب بخشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح باید بر اساس زمانبندی مناسب و قابل قبولی اجرا شود، اظهار کرد: تا زمان تامین اعتبارات لازم برای ارتقای وضعیت روشنایی این بزرگراه باید روشنایی این مسیر حداقل به صورت سابق تامین شود.

فرماندار تبریز همچنین خواستار بررسی دقیق علل خاموشی مقطعی در طول این مسیر و حل مشکلات موجود شد.

به گزارش فارس چهارده ماه است که اتوبان شهید کسایی که یکی از شاهرگ‌های حمل و نقل جاده‌‌ای درون و برون‌شهری آذربایجان‌شرقی است به دلیل ناهماهنگی بین دو نهاد راه و شهرسازی و توزیع برق در خاموشی به سر می‌برد زیرا با عملیاتی شدن طرح تعریض این اتوبان مسئولان مربوطه بدون توجه به روشنایی این اتوبان اقدام به آغاز طرح کردند و اکنون نیز برای بازگرداندن روشنایی دوباره به این اتوبان محل تامین اعتبار آن به گرهی دندان‌شکن تبدیل شده، در حالی که در ابتدا می‌شد با دو انگشت به راحتی آن را باز کرد.

شاید مسئولان مربوطه هم در بخش استانی و هم در بخش وزارتخانه‌ای باید به این موضوع که عدم وجود روشنایی در محل یاد شده با توجه به نزدیکی آن به محله‌های مسکونی شهر تبریز باعث وقوع حوادث تلخ و دردناک می‌شود، توجه ویژه نشان می‌دادند چراکه به خطر افتادن جان شهروندان مهم‌تر از پاس دادن اعتبار این طرح به وزارتخانه‌های مربوطه یا محل اعتبارات ملی و استانی است. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول