اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جاسوسی پلیس نیویورک از مسلمانان آمریکا با جوان ۱۹ ساله

خبرگزاری فارس: یک جوان ۱۹ ساله آمریکایی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری آمریکایی اعتراف کرد که پلیس نیویورک او را وادار کرده بود در قبال دستمزد یک‌هزار دلار در ماه از مسلمانان آمریکا جاسوسی کند.

جاسوسی پلیس نیویورک از مسلمانان آمریکا با جوان ۱۹ ساله

به گزارش فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، یک جوان 19 ساله آمریکایی با اصالت بنگالی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که پلیس نیویورک به وی دستور داد تا به صورت مخفیانه در مقابل دریافت یکهزار دلار در ماه از مسلمانان آمریکا برای پلیس جاسوسی کند.

«شامور رحمان» جوان 19 ساله آمریکایی بنگالی الاصل به آسوشیتدپرس اعلام کرد که در ازای جاسوسی از مسلمانان آمریکا برای پلیس نیویورک، ماهیانه یکهزار دلار دریافت می‌کرد و همچنین پلیس به او قول داده بود در صورتیکه از مسلمانان جاسوسی کند، پرونده وی در ارتباط با همراه داشتن ماریجوانا را نادیده می‌گیرند در غیراینصورت او را مجازات می‌کنند.

این جوان آمریکایی با مطالعه درباره اسلام با پلیس نیویورک از مسلمانان، مساجد آنها و گروههای تحقیقات اسلامی جاسوسی می‌کرد و با مسلمانان وارد گفت‌وگو می‌شد و از آنها به صورت مخفیانه عکس می‌گرفت و مکالمه با آنها را ضبط می‌کرد.

رحمان به خبرنگاران گفت که نقش یک «جاسوس مسجد» برای پلیس نیویورک را ایفا می‌کرد و از امامان مساجد محلی جاسوسی می‌کرد و از آنهایی که در مراسم وعظ آنها شرکت می‌کردند، عکس می‌گرفت و قرار ملاقات‌های آنها را گزارش می‌کرد.

رحمان به خبرنگاران گفت که پلیس به او گفته: ما می‌خواهیم که شما تظاهر کنی که یکی از آنها هستی. این یک تئاتر خیابانی است.

پلیس، این مرد جوان آمریکایی را ترغیب کرده بود تا درباره تروریسم، جهاد و انقلاب با مسلمانان بحث کند و واکنش آنها را به این مطالب ثبت کند.

این جوان 19 ساله می‌گوید که بدون دریافت آموزش، از همه چیز و همه کس جاسوسی می‌کرد و دستورالعمل واضحی از شخصی که قرار است هدف قرار دهد، دریافت نکرده بود و از دانشجویان مسلمان در دانشگاهها نیز جاسوسی می‌کرد، عکس مسلمانان را در رستوران‌ها می‌گرفت. او تظاهر می‌کرد که با آنها دوست است و مکالمات شخصی که با آنها داشت را به پلیس نیویورک گزارش می‌داد.

یکی از مسلمانانی که با این جوان 19 ساله دوست بود و فکر می‌کرد که او دوست واقعی او است می‌گوید: او به ما می‌گفت که اسلام را دوست دارد و اسلام او را تغییر داده است.

رحمان در اعتراف‌های خود به خبرنگاران گفت که در ابتدا گمان می‌کرده به علت گزارش‌هایی که به پلیس می‌دهد یک قهرمان است اما پس از گذشت چند ماه از جاسوسی کردن از دوستان خود خسته می‌شود زیرا شاهد هیچ‌گونه فعالیت جنایی و جرمی از مسلمانان نبوده است و در عوض می‌دید که مسلمانان به افراد نیازمند کمک می‌کنند و روزی که یک جاسوس دیگر پلیس نیویورک را دید که از خود او جاسوسی می‌کند، شغل جاسوسی خود را رها کرد و هم‌اکنون رحمان بر این باور است که کارهایی که انجام داده است بسیار از نظر قانونی زیان‌آور بوده است.

او می‌گوید: متنفرم از آنکه از افراد برای پول درآوردن استفاده کردم. اشتباه کردم.

پس از انتشار این گزارش، پلیس نیویورک داشتن هرگونه ارتباط با رحمن را رد کرد و پلیس انکار کرد که جاسوسی آنها در وسعت زیاد انجام شده است و مدعی شد که آنها تنها قوانین را دنبال می‌کردند.

پلیس در حالی این اقدامات جاسوسانه خود را انکار کرده است که پیشتر پلیس نیویورک به دلیل استفاده از تاکتیک‌های جاسوسی که مدعی شده بود برای جلوگیری از تروریسم بوده است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول