اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حفاظت و معرفی ژئوپارک قشم

فیلم مستند ژئوپارک قشم تولید شد

خبرگزاری فارس: فیلم مستند ژئوپارک قشم به منظور حفاظت و معرفی این منطقه تولید شد.

فیلم مستند ژئوپارک قشم تولید شد

کارگردان قمی فیلم مستند ژئوپارک قشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعریف ژئوپارک اظهار کرد: ژئوپارک به معنای پارک زمین‌شناسی است و در اکثر کشورهای دنیا کارهای تحقیقاتی در این بخش انجام می‌‌شود.

وی با بیان اینکه ژئوپارک‌ها مکان‌هایی برای جذب توریست، گردشگر و محقق هستند، گفت: نباید دخل و تصرفی در ژئوپارک‌ها صورت گیرد و به صورت بومی باقی بمانند و حالت توسعه پایدار داشته باشند.

روح‌الله مولوی با اشاره به انجام تحقیقاتی در زمینه ژئوپارک قشم به منظور ساخت فیلمی در این خصوص گفت: پس از ارائه طرح این منطقه به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخت فیلم مستند ژئو پارک قشم آغاز شد.

وی یادآور شد: داستان فیلم مستند ژئو پارک قشم پیرامون محیط زیست این منطقه بوده و به معرفی هشت سایت این منطقه مانند تنگه چاه کوه، دره ستاره‌ها، دره تندیس‌ها و غار نمکی می‌پردازد.

کارگردان فیلم مستند ژئوپارک قشم خاطرنشان کرد: مطالب آموزشی در زمینه جلوگیری از تخریب قندیل‌های غار نمکی در این مستند ارائه شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و زهرا سلیمی تهیه‌کنندگی و روح‌الله مولوی نویسندگی و کارگردانی فیلم مستند ژئوپارک قشم را بر عهده دارند.

فیلم مستند ژئو پارک قشم از 13 تا 19 آبان در جشنواره سینما حقیقت پخش می‌شود.

ژئو پارک قشم نخستین و تنهاترین ژئوپارک خاورمیانه است که در سال 2006 به ثبت شبکه جهانی ژئوپارک‌ها رسید.

ژئوپارک جهانی قشم دارای وسعتی بالغ بر 300 هزار هکتار بوده که در غرب جزیره قشم قرار دارد و در حقیقت محدوده‌ای طولی است که شرق آن به روستای طبل صلخ، غرب آن به روستای گوریکانی، از شمال به ساحل شمالی و از جنوب به ساحل جنوبی منتهی می‌شود.

ژئوپارک قشم دارای هشت بخش اصلی تنگه چاه کوه، دره ستاره افتاده، تنگه عالی، دره تندیس‌ها، دره شور، نمکدان، دولاب و کورکوراکوه است.

ژئوپارک قشم دارای موزه‌ای است که حیات وحش منطقه و عکس‌هایی از پدیده‌های زمین‌شناسی ژئوپارک را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول