اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت دامغان:

48 درصد زنان ایرانی اضافه وزن دارند

خبرگزاری فارس: معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان گفت: در حال حاضر 48 درصد زنان ایرانی دارای اضافه وزن هستند.

48 درصد زنان ایرانی اضافه وزن دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‏اکبر منصوریان ظهر امروز در همایش یک‏روزه بهداشت روان زنان در جمع مربیان آموزش و پرورش، بهزیستی، رابطان بهداشت، بانوان عضو پایگاه‏های مقاومت بسیج و جمعی از بانوان عضو انجمن‏های اولیا و مربیان شهرستان دامغان در سالن اجتماعات اداره بهزیستی این شهرستان اظهار داشت: یکی از دلایل اهمیت سلامت زنان چاقی و دیابت است که سبب افزایش بیماری‏های قلبی و عروقی و نارسایی‏های کلیه می‏شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 48.5 درصد زنان ایرانی دارای اضافه وزن و بیش از 16 درصد نیز چاق هستند.

معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان تصریح کرد: اگر سبک و شیوه اینگونه از زنان ایرانی تغییر نکند، سبب مشکلات و شیوع بیماری در آنها خواهد شد.

وی از انجام تحرکات بدنی، تغذیه مناسب، مصرف نکردن دخانیات به عنوان عوامل موفقیت‏آمیز در کیفیت زندگی همراه با سلامت در زنان ایرانی یاد کرد.

منصوریان اضافه کرد: با توجه به اینکه امید زندگی در زنان ایرانی سه تا شش سال بیشتر از مردان است؛ اما کیفیت زندگی در زنان ایرانی ایده‏آل و مناسب نیست.

معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان یادآور شد: امید به زندگی در زنان دامغانی 75.5 سال و در مردان دامغانی 72 سال است.

منصوریان خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده افسردگی در زنان ایرانی چهار برابر مردان است.

وی از هشت عامل مهم به عنوان تهدیدکننده سلامت زنان یاد کرد و افزود: دیابت، چاقی، پرفشاری خون، مصرف دخانیات، اختلالات قلبی و عروقی، نارسایی‏های کلیه و افسردگی به عنوان هشت عامل مهم و تهدیدکننده سلامت زنان ایرانی است.

معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان گفت: همه ما باید به سلامت و بهداشت روان در جامعه توجه کنیم تا سلامت خوب و امید بالا به زندگی را به ارمغان بیاوریم.

در این همایش همچنین دکتر شاه‏ویسی یکی از متخصصان اعصاب و روان در مورد چگونگی به وجود آمدن افسردگی در زنان مطالبی بیان کرد.

همایش یک‏روزه بهداشت روان زنان به مناسبت هفته بهداشت روان و هفته سلامت زنان با شعار زنان، پیشگامان خودمراقبتی برای ارتقای سلامت خانواده و جامعه از سوی مرکز بهداشت شهرستان دامغان با همکاری اداره بهزیستی و مدیریت آموزش و پرورش دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول