اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو خبر داد

رتبه اول اسکو در تولید گردو با 3500 تن در سال در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: این شهرستان با سطح زیر کشت یک‌هزار و 540 هکتار باغ گردو با تولید بالغ بر سه هزار و 500 تن محصول از یک‌هزار و 333 هکتار باغ بارور، رتبه اول استان را دارد.

رتبه اول اسکو در تولید گردو با 3500 تن در سال در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، حسن ایمانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برداشت گردو در این شهرستان از اوایل مهرماه آغاز شده است، افزود: نزدیک به 100 درصد سطح زیر کشت گردو در بخش مرکزی واقع است و با توجه به آب و هوای معتدل به ویژه در دو ماه آخر تابستان که مصادف با پر شدن مغز آن است و به علت عدم وجود محدودیت‌ها در بستر خاک و آب این باغات، گردوی تولیدی این شهرستان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در طی سه سال اخیر در رابطه با اصلاح این محصول اقدامات موثری توسط جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته است، افزود: این اقدامات از قبیل تامین نهال‌های پیوندی و ترویج کشت آنها، تعویض تاج درختان به ویژه در درختان کم سن و سال و نیز ترویج سایر عملیات اصلاحی مثل تغذیه صحیح و بهینه درختان، اصلاح تراکم و هرس با جدیت دنبال می‌شود.

ایمانی با بیان اینکه با توجه به شیوع گسترده آفت کرم خراط، این آفت علاوه بر اینکه به علت توخالی کردن شاخه‌ها، برداشت آن را مشکل کرده است، افزود: آفت کرم خراط تهدید جدی در خشک کردن تمام درختان گردو در سنوات آتی است که باعث متضرر شدن قشر عظیمی از باغداران شهرستان خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو با بیان اینکه عدم تامین کودهای شیمیایی از نظر مقدار مورد نیاز شهرستان و زمان مناسب کوددهی و عدم تشکل قوی در رابطه با بازاریابی و فروش محصول، کشاورزان را با مشکلاتی مواجه کرده است، ادامه داد: این مشکلات، حمایت جدی مسئولان استانی و کشوری و چاره‌اندیشی به‌موقع آنان را در رفع این معضلات می‌طلبد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول