اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهریز:

راه‌اندازی بندرخشک جهشی بزرگ در اقتصاد مهریز ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار مهریز گفت: با راه‌اندازی بندر خشک، جهشی بزرگ در توسعه اقتصاد شهرستان مهریز رخ می‌دهد.

راه‌اندازی بندرخشک جهشی بزرگ در اقتصاد مهریز ایجاد می‌کند

مهدی کیانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی نخستین بندر خشک کشور در یزد و در مجاورت مهریز یکی از مهم‌ترین جرقه‌های اقتصادی و پیشرفت این شهرستان به حساب می‌آید، اظهار داشت: فعالیت بندر خشک  یزد با هدف رونق گسترده اقتصادی استان رسما آغاز شده است.

وی افزود: این بندر پایانه‌ای برای تقویت ترانزیت، صادرات و پس کرانه‌ای برای بندر شهید رجایی در استان هرمزگان خواهد بود.

فرماندار مهریز با اشاره به همت والای استاندار یزد در پیگیری تاسیس این بندر خشک عنوان کرد: چندین استان کشور از جمله تهران، قم و کرمان تاکنون متقاضی تأسیس و راه‌اندازی بندر خشک بوده‌اند اما هیچ یک از آنان تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده و بندرخشک  یزد نخستین بندر خشک فعال کشور است که با مشارکت و استقبال خوب مردم و مسئولان یزد فعالیت خود را آغاز کرده است.

کیانی مقدم با بیان اینکه احداث بندر خشک در یزد یکی از مصوبات سفر استانی دولت است، افزود: بندرخشک پایانه‌ای ترکیبی است که به بندری ساحلی متصل است.

وی عنوان کرد: تجهیزات لازم و کافی برای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل ‌و نقل اعم از جاده‌ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده‌اند و مشتریان می‌توانند کالاهایشان را با استفاده از این شیوه‌های مختلف به آن ارسال کنند و یا از آن تحویل بگیرند.

کیانی مقدم یادآور شد: علاوه بر خدمات پایه‌ای، خدماتی نظیر انبارسازی کالا، نگهداری از کانتینرهای خالی، تعمیرات کانتینر، امور گمرکی و ترخیص و پشتیبانی کالا نیز در بنادر خشک ارائه می‌شود.

فرماندار مهریز، مهم‌ترین مزایای احداث بندرخشک در استان یزد را  تقویت وضعیت بنادر در زنجیره‌های حمل و نقل، توسعه نواحی داخلی کشور و ایجاد فرصت‌های مختلف شغلی، احتمال افزایش سرعت مراحل گمرکی برای کالاهای حمل شده به وسیله احداث بنادر خشک مجهز به خدمات گمرکی عنوان کرد.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول