اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو کمیته رهبری حزب بعث سوریه عنوان کرد

تعارض در سیاست خارجی آمریکا در قبال سوریه/ رامنی و اوباما فرقی ندارند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته رهبری حزب بعث سوسیالیست عربی سوریه با بیان اینکه اوباما و رامنی دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا فرقی با هم ندارند، گفت: هر دوی آنها برای منافع اسرائیل کار می‌کنند.

تعارض در سیاست خارجی آمریکا در قبال سوریه/ رامنی و اوباما فرقی ندارند

«اسر حوریة» عضو کمیته رهبری حزب بعث سوسیالیست عرب سوریه و رئیس جمعیت دوستی روسیه – سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص سفر اخیر اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه و چرایی عدم ارائه طرحی از سوی ابراهیمی برای حل چالش امنیتی سوریه گفت: دلیل این امر را باید در سختی تعامل با گروهک‌های مسلح ملاحظه کرد، چون این گروهک‌ها دارای وابستگی‌ها و گرایش‌های مختلفی هستند. از سوی دیگر کشورهایی که در امور سوریه دخالت دارند، نیز دارای منافع متناقض و متعارضی با یکدیگر هستند و اینها موجب می‌شود، بحران سوریه رو به پیچیدگی بگذارد.

وی ادامه داد: اگر هریک از طرف‌ها راضی به امری شود، طرف دیگر آن را رد می‌کند، این درحالی است که به نظر می‌رسد، برخی طرف‌ها ادامه این بحران را به سود خود می‌بینند و براین اساس خواهان پایان آن در حال حاضر نیستند.

حوریه افزود: ما به ماموریت ابراهیمی و همچنین اظهاراتش که گفته بود، برخی تفاهم‌ها موجب کنترل اقدامات مسلحانه می‌شود، خوش‌بین هستیم و این چیزی است که همه خواستار آن هستند.

وی ادامه داد: با این حال واقعیت‌های جاری در سوریه با این گفته‌ها در تعارض است، چون این گروهک‌های تروریستی و مسلح دارای برنامه و گرایش‌ها و مرجعیت‌های خاص خود هستند و اینگونه به نظر می‌رسد که آنها تمایلی به توقف اقدامات مسلحانه در سوریه ندارند.

حوریه تاکید کرد: تجارب گذشته در تعامل با این گروهک‌ها ما را به این نتیجه رهنمون می‌کند که که آنها خواهان توقف اقدامات مسلحانه از سوی طرف مقابل هستند، اما خود دست به چنین اقدامی نمی‌زنند، انها خواهان توقف اقدامات مسلحانه از سوی دولت هستند تا تمرکز و حضور خود و منافع خود را در سوریه تامین کنند و نیروهای بیشتری را از خارج سوریه وارد کنند.

وی افزود: این وضعیت در عمل موجب می‌شود که نتوان به نتیجه‌ای دست یافت که مردم سوریه خواهان آن هستند.

حوریه در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند عاملی در تاخیر آغاز روند سیاسی یا ارائه طرح ابراهیمی برای بحران سوریه باشد، گفت: دولت آمریکا و به تبع آن سیاستی که این کشور اتخاذ می‌کند، سیاست دوگانه‌ای است، کاخ سفید از یک سو از اقدامات بین المللی برای توقف اقدامات مسلحانه در سوریه حمایت می‌کند و از این حیث به ظاهر از مواضع بین المللی حمایت می‌کند، اما از سوی دیگر اقدام به حمایت مالی و مسلحانه از معارضان مسلح می‌کند و این بیانگر تعارض و تناقض بزرگ و آشکار سیاست آمریکاست.

 

وی با بیان اینکه «بسیاری از کارها را نمی‌توان به انتخابات آمریکا محول کرد» افزود: برخی می‌گویند که ممکن است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یافتن راه‌حلی برای سوریه منتهی شود، در حالی‌که باید به این نکته اشاره کرد که سیاست آمریکا سیاستی شیطانی است که در منطقه دنبال می‌شود و این سیاست که اوباما در آمریکا به قدرت برسد، چه رامنی فرقی نمی‌کند و این سیاست در منطقه دنبال خواهد شد و هر دوی آنها برای منافع اسرائیل عمل خواهند کرد و اسرائیل به خاطر منافعش در پس تمام بحران‌های منطقه قرار دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول