اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

ترورهای کور دشمنان تابلوی حقانیت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ترورهای دشمنان نظام اسلامی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایانگر حقانیت نظام اسلامی است.

ترورهای کور دشمنان تابلوی حقانیت نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای زن ترور که در تالار اجتماعات صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جریان ترور در تاریخ 33 ساله انقلاب اسلامی ایران یک تابلوی رنگین و تمام نمایی است که حقانیت نظام و انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر یادآور رذالت و تضییع جنایتکاران و عناصر تروریست است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه که از تحلیل این ترورها به دست می‌آید این است که عمده این تروریست‌ها با ادعای مقابله با امپریالیسم اقدامات خود را توجیه می‌کنند اما واقعیت این است که همین تروریست‌ها به شکل آوارگان کشورهای امپریالیستی دنیا در آمده‌اند و از نقطه‌ای به نقطه دیگر نقل مکان می‌کنند.

علم‌الهدی یادآور شد: تروریست‌ها عناصر کثیفی هستند که در استخدام دیکتاتورهای بزرگ دنیا هستند و خود آنها نیز باور نمی‌کردند که بتوانند مزدورانی با این میزان عبودیت بالا برای خود تربیت کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش چشمگیر زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور شد: بینش اسلام نسبت به زنان این نیست که حتما باید کاری مشابه مردان انجام دهند تا برای آنها شایسته تلقی شود.

علم‌الهدی ادامه داد: زن و مرد دو ساختار متفاوت اما دارای گوهری مشترک در مسئله انسانیت هستند و خداوند متعال باب جهاد و شهادت را بر روی زنان نیز باز گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز زنان می‌توانند مانند مردان دارای مشارکت باشند اما مسئله مهم این است که زن و مرد باید در همان ساختاری که خداوند برای آنان تأکید کرده حرکت کنند.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به سنت پیغمبر در این زمینه عنوان کرد: برای مثال در زمان پیامبر اسلام سیاست کار مردان بود اما در برهه انقلاب کربلا شاهد هستیم که حضرت زینب (س) نقش بسیار بارزی را ایفا می‌کند و پیام عاشورا را به گوش جهانیان می‌رساند.

علم‌الهدی در پایان بیان کرد: زنان و خواهران بسیجی در انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس نیز نقش بسیار بارزی را ایفا کردند و امیدوارم با برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های بیشتر نقش زنان نیز برای مردم بهتر تبیین شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول