اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه شهردار دماوند در جمع آتش‏نشانان:

دماوند به 3 ایستگاه آتش‏نشانی نیاز دارد/ وزارت کشور موافقت نمی‏کند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند با طرح گلایه‏ای در جمع آتش‏نشانان گفت: دماوند به سه ایستگاه آتش‏نشانی نیاز دارد در حالی که وزارت کشور با این امر موافقت نمی‏کند.

دماوند به 3 ایستگاه آتش‏نشانی نیاز دارد/ وزارت کشور موافقت نمی‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی عصر امروز در مراسم تجلیل از آتش‏نشانان دماوندی، این شهرستان را یکی از مناطق حادثه‏خیز به واسطه حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله، حوادث جاده‏ای و ... دانست.

وی اظهار کرد: شهر دماوند با داشتن دو محور ترانزیتی تهران به فیروزکوه و محور هراز و نیز شرایط اقلیمی عمدتاً با حوادث گوناگونی روبه‏‌رو است.

همتی ادامه داد: وجود سه مرکز جمعیتی دماوند، گیلاوند و مشاء در این شهر و نیز گستردگی منطقه، نیاز دماوند را به داشتن سه ایستگاه آتش‏نشانی بیشتر می‏کند ولی به دلیل تاییدیه وزارت کشور بر مبنای میزان جمعیت، این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه یک واحد آتش‏نشانی تکاپوی نیاز شهر را به لحاظ بعد مسافت و نیز حادثه‏‌خیز بودن منطقه نخواهد داد، افزود: گرچه نیروهای آتش‏نشانی تمام سعی خود را برای رسیدن به محل حادثه در کم‏ترین زمان ممکن دارند، ولی به واسطه نقش ثانیه‏‌ها در هنگام حادثه لازم است که این مهم بیش از این مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

شهردار دماوند با اشاره به توسعه بخش سخت‏‌افزاری واحد آتش‏نشانی دماوند تصریح کرد: در کنار نیاز شهر دماوند به بیش از سه ایستگاه، لازم است تا بخش سخت‌‏افزاری این واحد نیز توسعه یابد و در این راستا، شهرداری دماوند در یک سال گذشته اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد ریال برای تهیه دو دستگاه خودروی جدید آتش‏نشانی هزینه کرده است.

همتی با بیان اینکه این دو خودرو شامل خودروی پیشروی آتش‏نشانی و نیمه سنگین فوماتیک با ظرفیت 3 هزار لیتر آب است، بیان داشت: یک ست آتش‏نشانی با تمام تجهیزات لازم نیز از جمله پمپ‏های مختلف لجن‏‌کش، ست امداد و نجات، دستگاه تنفس در هنگام اطفای حریق، اره و سنگ فلز و ... با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال خریداری شده است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول