اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خیر اردکانی:

خدمت به خلق زیباترین جلوه انسانیت است

خبرگزاری فارس: حاج محمد ضیایی خیر پیشکسوت اردکانی گفت: خدمت به خلق نه تنها بلکه زیباترین جلوه انسانیت است.

خدمت به خلق زیباترین جلوه انسانیت است

حاج محمدضیایی خیر پیشکسوت اردکانی در حاشیه مراسم افتتاحیه سالن غذاخوری دانشگاه پیام نور اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان با بیان اینکه انسان نیازمند برقراری ارتباط با خداوند و مردم است، اظهار داشت: نخستین ارتباط رابطه با خداست و انسان باید تلاش کند تا ارتباط خود را با خداوند به بهترین شکل ممکن تنظیم کند.

ضیایی عنوان کرد: اگر ارتباط انسان با خدا درست شود، به طور قطع در همه کارهایش موفق است و به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

این خیر پیشکسوت اردکانی با بیان اینکه خدمت به خلق زیباترین جلوه انسانیت است، ادامه داد: دومین نوع ارتباط رابطه انسان با خودش است که چنانچه نفس اماره را کنترل کرد و افسار آن را به دست خود گرفت، البته موفق خواهد بود و سومین نوع ارتباط رابطه با مردم است که چنانچه این ارتباط  صحیح باشد، عبادت محسوب می‌شود و به راستی که عبادت به جز خدمت خلق نیست، به تسبیح و سجاده و دلق نیست.

وی با شرح تاریخچه‌ای کوتاه از روند توسعه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اردکان گفت: در اردکان 90 سال پیش به جز علمای تراز اولی که در این منطقه می‌زیستند از توده مردم تنها عده انگشت شماری سواد خواندن و نوشتن داشتند و عده‌ای نیز تنها سواد خواندن و تشخیص خط سیاق داشتند.

ضیایی افزود: بر این اساس پدرم مرحوم حسن ضیایی برای احداث و راه‌اندازی مدرسه‌ای در اردکان از نایین طلبه‌ای را برای درس دادن به دانش‌آموزان به شهر آورد و کلاس اول و دوم ابتدایی را تشکیل داد و در سال‌های بعد به تدریج تا کلاس ششم ابتدایی دایر شد و سپس سیکل اول و دوم متوسطه تشکیل شد اما این زنجیره هنوز ناقص بود.

این خیر باسابقه اردکانی ادامه داد: چون تعداد دانش آموزانی که می‌بایست به کلاس سوم و چهارم متوسطه می‌رفتند، هشت نفر بیشتر نبود، وزارت آموزش و پرورش اجازه تشکیل این دو پایه را نمی‌داد که این مشکل با تدبیر پدرم رفع شد و ایشان با آوردن دو نفر از دانش‌آموزان نایینی به اردکان، کلاس 10 نفره پایه سوم و چهارم متوسطه را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه پدرم حاج حسن ضیایی از خدمت به مردم  شهرستان اردکان لذت می‌برد، تصریح کرد: نمی‌خواهم از پدرم تعریف و تمجید کنم اما ساخت بیمارستان ضیایی و کارهای دیگری که ایشان انجام دادند نقش موثری در ارتقا وضعیت بهداشتی و درمانی مردم شهرستان اردکان داشت و ذکر خیر وی پس از سال‌ها هنوز در کوچه پس کوچه‌های شهر شنیده می‌شود.

ضیایی با ابراز خرسندی از توسعه مطلوب آموزش و پرورش و آموزش عالی در این شهرستان گفت: به فضل خدا امروز چندین رشته کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های اردکان دایر شده که جای بسی خوشحالی است و قابل مقایسه با امکانات و شرایط 9 دهه پیش نیست.

وی اظهار داشت: به خود می‌بالم که در تامین بخشی از نیازهای دانشگاه پیام نور اردکان سهم ناچیزی داشته‌ام و خوشبختانه امروز مسجد و سالن غذاخوری این دانشگاه ساخته شده و خوابگاه نیز در حال تکمیل است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول