اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش کاخ سفید به گزارش نیویورک‌تایمز درباره مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید، گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» را در خصوص توافق ایران و آمریکا برای برگزاری گفت‌وگوهای مستقیم بعد از انتخابات آمریکا، رد کرد.

واکنش کاخ سفید به گزارش نیویورک‌تایمز درباره مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، «تامی ویتور» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» مبنی بر موافقت ایران و آمریکا برای برگزاری گفت‌وگوهای مستقیم بعد از انتخابات آمریکا اعلام کرد که این گزارش صحت ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته به نقل از مقامات ناشناس در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش کرد که مقامات ایرانی و آمریکایی توافق کرده‌اند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره برنامه هسته‌ای ایران به طور مستقیم گفت‌وگو کنند.

ویتور در بیانیه‌ای در این باره گفت: ما به همکاری خود با گروه 1+5 برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک ادامه می‌دهیم و از ابتدا آمادگی خود را برای دیدارهای دو جانبه اعلام کرده‌ایم اما اینکه ایران و آمریکا موافقت کرده‌اند بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت‌وگوی مستقیم و یا هر نوع دیدار دیگر با یکدیگر داشته باشند، صحت ندارد.

ایران بارها تأکید کرده است که برنامه کاملاً صلح‌آمیز هسته‌ای دارد اما غرب به ویژه آمریکا تلاش می‌کند تا برنامه هسته‌ای ایران را تسلیحاتی جلوه دهد.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول