اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش تکمیلی از حادثه تروریستی در چابهار

حادثه تروریستی چابهار 8 شهید و مجروح برجای گذاشت

خبرگزاری فارس: دشمنان کوردل ایران اسلامی که وحدت و اتحاد مردم ولایت‌مدار شیعه و سنی را بر نمی‌تابند بار دیگر با انجام عملیات انتحاری هشت تن از مردم منطقه را شهید و مجروح کردند.

حادثه تروریستی چابهار 8 شهید و مجروح برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، وحدت شیعه و سنی سالیان متمادی است که خاری برچشم دشمنان است و خشم آنها را بر افروخته به طوری که دائم در حال توطئه‌چینی برای ایجاد تفرقه و شکاف بین این مردم ولایت‌مدار هستند.

یقینا طراحان اصلی عملیات‌‌های تروریستی و انتحاری، استکبار و ایادی آن هستند که با اجیر کردن عده‌ای مزدور، اقدام به انجام عملیات‌ها کور در بین نمازگزاران می‌کنند که خوشبختانه با هوشیاری مردم شریف شیعه و سنی تاکنون راه به جایی نبرده‌اند و به کوری چشم آنها روز به روز بر صفوف به‌هم فشرده مردم سیستان‌وبلوچستان افزوده می‌شود.

و این بار تروریست‌های از خدا بی‌خبر در مسجد امام حسین (ع) چابهار قصد ایجاد فاجعه‌ای بزرگ داشتند که با هوشیاری ماموران امنیتی و حفاظتی منطقه، این اقدام ننگین آنها ناکام مانده و عامل انتحاری نتوانست به داخل مسجد نفوذ کند.

* معاون امنیتی ـ انتظامی و اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان دقایقی پس از وقوع حادثه اعلام کرد: مقارن ساعت 12:50 دقیقه امروز، شخصی با لباس مبدل نظامی مقابل مسجد امام حسین (ع) و مصلای نمازجمعه این شهر توقف کرده بود که توسط مأموران انتظامی محل شناسایی می‌شود.

وی افزود: در پی شناسایی عامل انتحاری از سوی نیروهای انتظامی، وی مبادرت به فرار کرده و مقابل درمانگاه حضرت سیدالشهدا چابهار در مجاورت مسجد که مصلای این شهر نیز است، خود را منفجر می‌کند.

معاون امنیتی ـ سیاسی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: با بروز این اقدام کور تروریستی، شش نفر مجروح می‌شوند که از این تعداد سه نفر کودک هستند، یک نفر درجه‌دار انتظامی که از ناحیه شکم به شدت زخمی و دو نفر دیگر نیز به شدت زخمی می‌شوند.

شیخ‌زاده گفت: دو جوان بسیجی با هویت مرتضی آسوده و حامد بزی نیز بر اثر اصابت ترکش‌های انفجار عامل انتحاری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

* پس از حادثه انتحاری در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) چابهار شایعه وجود بمب دوم بر رعب و وحشت ایجاد شده افزود که فرماندار چابهار اعلام کرد: منفجر شدن یک بمب دیگر در شهرستان چابهار، شایعه‌ای بیش نیست و از سوی مسئولان امنیتی و انتظامی این شهرستان تکذیب می‌شود.

* محمد مرزیه دادستان عمومی انقلاب زاهدان نیز اعلام کرد: گروهک موسوم به "حرکت انصار ایران" با صدور بیانیه‌ای مسئولیت عملیات تروریستی چابهار را بر عهده گرفت.

* امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز ضمن محکوم کردن این حادثه اعلام کرد: حادثه تروریستی مسجد امام حسین (ع) چابهار، لکه ننگ دیگری بر پرونده سیاه ایادی استکبار افزود و با آمیخته شدن خون شیعه و سنی در این حادثه، وحدت امت اسلامی مستحکم‌‏تر شد و نقشه شوم استکبار نقش بر آب شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی افزود: از ملت شهیدپرور استان نیز می‌خواهم که ضمن حفظ وحدت، با هوشیاری بی‌نظیر خویش دشمن را همچون گذشته مأیوس کنند.

* رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان‌وبلوچستان هم در زمینه هویت عامل انتحاری گفت: بررسی‌ها در این زمینه در حال انجام است اما تاکنون گزارشی مبنی بر مشخص شدن هویت عامل انتحاری مسجد امام حسین چابهار گزارش نشده است.

* محمدرضا کاظمی فرمانده انتظامی چابهار از کنترل کامل شهرستان چابهار خبر داد و گفت: این شهرستان هم‌اکنون در کنترل کامل ماموران امنیتی و انتظامی قرار دارد.

زمان تشییع پیکر مطهر شهیدان بزی و آسوده هنوز تعیین نشده است، به محض اطلاع، زمان و مکان آن به مردم شهید پرور و ولایی سیستان‌وبلوچستان اعلام خواهد شد.

* فرمانداری‌های شهرستان‌های چابهار، زابل، هیرمند، زهک و دانشگاه سیستان‌وبلوچستان و تعدادی از ادارات و دستگاه‌های استان، وقوع حادثه تروریستی در چابهار و شهادت دو جوان بسیجی را با صدور بیانیه‌هایی محکوم کردند.

...................

شیوا سرگزی

.................

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول