اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

شوراهای اسلامی کار در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: شوراهای اسلامی کار با وجود اینکه در سه دهه گذشته نقش مثبتی داشته‌اند ولی در حال حاضر در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار گرفته‌اند.

شوراهای اسلامی کار در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اجلاس دبیران و هیئت‌های اجرایی خانه‌های کارگر کشور 20 و 21 مهرماه در چمخاله با هدف بررسی مسائل روز جامعه کارگری از جمله قانون کار و تأمین اجتماعی برگزار شد، افزود: همواره در نشست‌ها و جلسات ماهانه و به خصوص سالانه در قالب اردوهای جامعه کارگری تلاش بر این است راهکارهایی که بتواند برای تشکیلات و جامعه کارگری مفید است، ارائه شود.

وی با اشاره به نقش پراهمیت دبیران اجرایی در اداره امور خانه‌های کارگر و مؤثر بودن آنان در برنامه‌های ستادی و اجرایی ادامه داد: در نشست اخیر دبیران اجرایی دستور کارهای کمیته‌های خانه‌های کارگر تشریح شد که امیدواریم با پرداختن به این دستور کارها و موضوعات شاهد نتایج مثبتی از این نشست باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به دستور کار کمیته دبیران اجرایی گفت: در این کمیته، انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و راهکار حضور بیشتر و بهتر کارگران و سایر اقشار در انتخابات مذکور، موضوع اجتماع 29 آبان سالروز تصویب قانون کار، بحث در خصوص نحوه برگزاری کنگره‌های شهرستانی و استانی شعب خانه‌های کارگر، موضوع سازمان تامین اجتماعی و استمرار درمان مکمل همچنین بررسی موضوع 35 هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت بر سازمان مذکور مطرح در دستور کار قرار گرفت.

صادق‌زاده در ادامه با یادآوری اهمیت کانون عالی انجمن‌های صنفی افزود: در این اردوی دو روزه پیشنهاداتی هم برای دستور کار کمیته‌های انجمن‌های صنفی برای تقویت کانون مطرح شد که بررسی علل و عواملی که منتج به عدم شفافیت در قانون کار پیرامون رویکرد دولت و کارفرمایان از تشکلات کارگری به نفع خود شده‌اند و نیز ارائه راهکار ایجاد یک تشکل عالی فراگیر، بررسی راه‌های تقویت جایگاه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از آن جمله است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به اهمیت کمیته بیمه، درمان و نقش سازماندهی بازنشستگان کارگر زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی توسط کمیته کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: کمیته کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی به موارد مشترکی که منافع سازمان و بازنشستگان را هدف قرار می‌دهد، می‌پردازد که در این اردو نحوه مقابله با دست‌اندازی به اموال سازمان مانند طرح منفک کردن بخش درمان از پیکره سازمان، درمان مکمل و آثار زیانبار آن بر درمان مستقیم و قانون الزام، موضوع سازمان شدن صندوق و بررسی سود و زیان تصمیم مذکور در دستور کار قرار گرفت.

صادق‌زاده با بیان اینکه شوراهای اسلامی کار با وجود اینکه در سه دهه گذشته نقش مثبتی داشته‌اند ولی در حال حاضر در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار گرفته‌اند، افزود: تشکیل کمیته شوراهای اسلامی کار برای ارائه راهکارهای مؤثر برای برون‌رفت شوراهای اسلامی کار از وضعیت فعلی مفید و مؤثر بود.

وی گفت: در این اردو بررسی نقص قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل و فعالیت شوراها و ارائه پیشنهاد برای اصلاح قوانین مربوطه به منظور طرح در مجلس شورای اسلامی، دلایل عدم میزان موفقیت و اثربخشی شوراها در دفاع از حقوق صنفی کارگران و ارائه پیشنهاد برای رفع علل آن مورد توجه قرار گرفت.

صادق‌زاده با تاکید بر اینکه تعاونی‌های مسکن و مصرف همواره نقش اساسی در ساختار اقتصاد کشور داشته و به خصوص مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌‌های کوچک و بزرگ مؤثر بوده‌اند، افزود: کمیته تعاونی‌های مصرف و مسکن برای بررسی علل و عوامل عدم توجه مردم به اقتصاد تعاون تشکیل می‌شود تا ضمن بررسی وضعیت اتحادیه‌های اسکان و امکان و علل رکود حاکم به این بخش نقطه نظرات خود را برای برون‌‌رفت از وضعیت فعلی تعاونی‌های مصرف و مسکن در قالب پیشنهاد ارائه دهند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول