اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

ممانعت سخیفانه پخش شبکه‌های برون‌مرزی ایران دنیا را تشنه اخبار ما می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: ممانعت سخیفانه پخش شبکه‌های برون‌مرزی ایران از ماهواره‌ها سبب می‌شود، دنیا تشنه‌تر از گذشته نسبت به اخبار ما باشد.

ممانعت سخیفانه پخش شبکه‌های برون‌مرزی ایران دنیا را تشنه اخبار ما می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی  در خطبه‌های امروز ظهر نماز جمعه مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، به موسم حج و مناسک حج تمتع اشاره و اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) قهرمان و اسوه توحید و یکتاپرستی است و در این ارتباط برای آموختن درس توحید و یکتاپرستی معلم اولیه همه ابراهیم (ع) است.

خطیب جمعه مشهد در ادامه با اشاره به شرایط زمان حضرت ابراهیم و اعلام یکتاپرستی ایشان گفت: ابراهیم (ع) در درجه اول جدا شدن از غیر خدا و برائت از دشمنان را برای یکتاپرستی خود اعلام کرد و در آیاتی از قرآن نیز اشاره شده است که ابراهیم برای شما اسوه است و کسانی که در کنار ابراهیم بودن را می‌خواهند باید اعلام برائت از مشرکان کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منطق حضرت ابراهیم در رابطه با برائت از مشرکین گفت: منطق حضرت ابراهیم و محور حج ابراهیمی برائت از مشرکین است و با توجه به نص صریح قرآن هر کس که به حج مشرف می‌شود باید به سوی ابراهیم برود و همانند ابراهیم (ع) اعلام برائت از مشرکین کند و این همان حجی است که خداوند در قرآن دستور داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هتک حرمت اخیر دشمنان نسبت به حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: باید در محور حج از عده‌ای عناصر ناپاک که هیبت و صلابت رسول‌الله را در برابر چشم جهانیان شکستند، اعلام برائت شود.

علم‌الهدی در ادامه به دو خصوصیت حج اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیات حج منافعی است که برای مسلمانان در پی دارد که از جمله آن به توسعه ارتباطات بین مسلمانان می‌توان اشاره کرد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه حج ابزاری ارتباطی است، گفت: محور اصلی این قدرت ارتباط بین مسلمانان در حج است که هیچ قدرتی نمی‌تواند در این مسئله با اسلام رقابت کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: هرچند که سرزمین حرم در قلمرو سعودی‌های صهیونیست‌پرست وجود دارد و با وجود 200 سال جریان استعماری غرب سعی کردند حج را بی‌اثر کنند و در این ارتباط اقداماتی را انجام دادند اما آنچه که می‌توان گفت این است که آنان، ارتباط بین مسلمانان را در موسم حج نتوانستند از بین ببرند.

وی با اشاره به انقلاب‌های اخیر کشورها و بیداری اسلامی صورت گرفته در میان کشورهای مسلمان گفت: ارتباطی که بین مسلمانان جهان و مردم انقلابی ما در صحنه مناسک حج در این 33 سال صورت گرفت سبب شد که انقلاب ما را به دیگر کشورهای جهان اسلام انتقال دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد به مصوبه اتحادیه اروپا در رابطه با ممانعت پخش برنامه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که سبب ممانعت پخش برنامه‌های برون مرزی رسانه ما شده است، توسعه همین ارتباطات میان کشورهای مسلمان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این حرکت اتحادیه اروپا خود نشانی از جلوگیری از آزادی بیان است، گفت: آنان که دم از آزادی بیان می‌زنند و به مقدسات 1.5 میلیارد مسلمان با عنوان آزادی بیان اهانت می‌کنند اکنون اقدام به منع پخش برنامه‌های شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند که این حرکت آنان خود گواه است نقض آزادی بیان است.

آیت الله علم‌الهدی در خاتمه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر اقدام دشمن برای ما به فرصت تبدیل شده است، گفت: جنگ نابرابر تحمیلی سبب بروز نمایشگاهی از ایثار و اخلاق در برابر چشم جهانیان شد و در این میان فتنه 88 و اقدامات صورت گرفته در این فتنه نیز بسترساز یکپارچگی مردم ایران شد.

همچنین تحریم‌های پیاپی که به کشور اعمال شد سبب توسعه دانش‌بنیان کشور شد.

امام جمعه مشهد افزود: در این راستا ممانعت سخیفانه پخش شبکه‌های برون‌ مرزی ایران نیز سبب می شود دنیا تشنه‌تر از گذشته نسبت به اخبار ما باشد و با گرایشی جدی‌تر اخبار ما را دنبال کند.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول