اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

اندیشکده «امنیت آمریکای نوین»:

رامنی جنگ‌طلب بدنبال افزایش بیش از پیش بودجه نظامی آمریکاست

خبرگزاری فارس: رامنی می‌خواهد سالانه 15 کشتی بسازد، نه اینکه روی آمار اوباما برای ساخت 9 کشتی در سال بماند. او همچنین می‌گوید تولید هواپیمای شکاری «لاکهید مارتین اف – 22» را از سر خواهد گرفت.

رامنی جنگ‌طلب بدنبال افزایش بیش از پیش بودجه نظامی آمریکاست

به گزارش فارس، اندیشکده «امنیت آمریکای نوین» در مقاله‌ای به قلم «جن دیماسکیو» در خصوص «مسائل دفاعی آمریکا» می‌گوید: پرزیدنت باراک اوباما و نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان «میت رامنی»، دو سیاست کاملاً متفاوت برای پنتاگون را دنبال می‌کنند. اما در رابطه با مسائل اقتصادی و مخالفت‌های کنگره که فرد منتخب در ماه آینده با آن روبه رو خواهد شد، فرق چندانی ندارند.

 

 

* اختلاف اصلی اوباما و رامنی سر مسائل دفاعی است

 

آقای «مایکل اوهانلون» تحلیلگر مسائل دفاعی در «موسسه بروکینگز» می‌گوید: «تضاد در سیاست دفاعی کشور بین اوباما و رامنی مهم است اما الزاماً خطیر و پر اهمیت نیست. شما می‌توانید اوبامای سال 2009 را با سال 2012 متصور شوید و این دو را باهم مقایسه کنید تا پی به تغییر در مباحث پیرامون آینده بودجه ببرید.»

 

اگر قانونگذاران مانع مجازات کاهش کسری بودجه یا تأخیر آن شوند، تحت الشعاع قرار دادن هر نوع وعده یا برنامه ریزی برای بیشتر کردن هزینه در امور دفاعی یکی دیگر از احتمالات قطع بودجه پنتاگون به مبلغ 500 میلیارد دلار خواهد شد. از این مجازات به عنوان مصادره یا توقیف اموال یاد می‌شود. اگر این امر عملی شود هر که در ماه نوامبر برنده انتخابات شود باید برنامه‌هایش را دوباره ارزیابی کند.

 

از نظر اوباما، ارتش باید تلاش در کاهش کمبودها داشته باشد. اما پس از عدم صورت پذیرفتن برنامه کاهش هزینه ها، آقای رئیس جمهور در ایجاب کردن قانون گذاران برای حمایت از بودجه سال 2013 با مشکل روبه رو بود. در بودجه این سال، اولین باری بود که هزینه های پنتاگون کاهش یافته بودند.

 

رامنی می‌خواهد در 10 سال آینده بیش از 2 تریلیون دلار صرف بودجه دفاعی کند. اما پس از رئیس جمهور سابق «بیل کلینتون» به خاطر ایده‌ای که در طی سخنرانی در «کمیسیون ملی حزب دموکرات» داشت مورد تمسخر قرار گرفت، کمپین تبلیغاتی رامنی، آن را به عنوان هدفی که با گذشت زمان به وقوع خواهد پیوست، توصیف کردند. آنها این ایده را باعث بهبود اقتصاد می‌دانند. اوهانلون می‌گوید این شکاف در هزینه‌ها به مراتب کمتر از 500 میلیارد دلار طی 10 سال خواهد بود.

 

حتی اگر تجزیه هم اتفاق نیافتد، فشار روی اقتصاد و بودجه دفاعی باقی خواهد ماند.«نورا بن ساحل» عضو ارشد «مرکز امنیت آمریکای جدید» می‌گوید: « هر رئیس جمهوری که انتخاب شود، با فشارهای مالی جدی به خاطر بدهی روبه رو خواهد شد.

 

 

* رامنی به دنبال بودجه نظامی و دفاعی بیشتر

 

اوهانلون و دیگر تحلیلگران در حال علت اظهار نظر رامنی مبنی بر خرج کردن 4 درصد تولید ناخاص ملی برای بودجه دفاعی به عنوان یک خواسته و آرزو تا یک تعهد مبارزاتی هستند. بودجه دفاعی مشخص شده برای سال 2013، همان مقداری خواهد بود که برای سال 2011 مشخص شد؛ چرا که کنگره قانون کنترل بودجه‌ای را تصویب کرد که کاهش بودجه دولت در تمام هزینه‌ها مانند بودجه دفاعی را الزامی می‌داند اما باید توجه کرد هزینه‌ها با گذشت زمان افزایش می‌یابند. این حرف را «مکنزی ایگلن» عضو «موسسه سرمایه گذاری آمریکایی» و مشاور کمپین میت رامنی می‌گوید.

 

ایگلن می‌نویسد: «هدف ما، پیش‌بینی هزینه‌های بیشتر دولتی است که کاملاً با این چیزی که امروز دیده می‌شود، متفاوت خواهد بود. سیاست‌های مالیاتی اصلاح خواهد شد، قانون مربوط به حق و حقوق مردم هم اصلاح خواهد شد. بار نظارتی روی بخش خصوصی هم کاهش خواهد یافت. بعد از آن، اقتصاد رشد خواهد کرد و پرداخت بودجه 4 درصدی امکان پذیر تر خواهد بود.»

 

 

* رامنی قصد تولید کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی بیشتری دارد

 

پس از این‌ها، پول مازادی که در دست هست اجازه بارگیری 100 هزار سرباز و تفنگدار دریایی بیشتر از چیزی که اوباما قصد انجامش داشت را می‌دهد. رامنی می‌خواهد سالانه 15 کشتی بسازد، نه اینکه روی آمار اوباما مبنی بر ساخت 9 تا کشتی در سال بماند. او همچنین به تلویزیون ویرجینیا گفت که تولید هواپیمای شکاری «لاکهید مارتین اف – 22» را از سر خواهد گرفت. البته اگر جنگنده دیگری پیشنهاد شود، این گفته اشتباه تلقی خواهد شد. منظور رامنی شاید خرید بیشتر «جنگنده ضربتی مشترک اف – 35» بوده باشد.

 

 

* رامنی جنگ‌طلب در پی افزایش بیش از پیش بودجه نظامی آمریکاست

 

ایگلن می نویسد: «رامنی گفته اگر انتخاب شود، تمرکز خود را بر ساخت دوباره قدرت نظامی آمریکا معطوف خواهد کرد. او معتقد است رهبری ایالات متحده باید با نگاهی همچون نگاه «رونالد ریگان» مبنی بر «صلح در راستای قدرت» احیا شود تا ظرفیت‌های دفاعی و قدرتی بتوانند اهداف سیاست‌های امنیت ملی را بدون جنگ و درگیری تأمین سازد. رامنی قدرت و قابلیت طرح ریزی را برای تعمیر و نگهداری و نوسازی و تعمیر سیستم دریافت و اکتساب مهم قلمداد کرد.»

 

با رشد اقتصادی و افزایش بودجه های دفاعی، رامنی پیش بینی می‌کند که بتوان در «سیستم بازدارنده کلاهک‌های دریافتی از آسمان بوئینگ» - که نوعی سیستم دفاعی موشکی است – سرمایه گذاری بیشتری کرد. آقای رئیس جمهور طرح نصب سایت‌های موشکی در لهستان و چک را لغو کرد.

 

وبسایت کمپین تبلیغاتی رامنی می‌گوید: «اگر برای میت مشخص شود که ایران در دستیابی به موشک‌های دور برد پیشرفت کرده و زودتر از نقشه فرضی اوباما به آن‌ها دست یابد یا اگر در زمان‌بندی مشخص فعلی خواسته‌های غرب جامه عمل به خود نپوشد، طرحی را که قبلاً «جرج بوش» قصد راه اندازی آن را داشته که مبنی بر بوجود آوردن یک سایت ضد موشکی در لهستان است را عملی خواهد کرد. اگر ایران می‌تواند زودتر از سال 2020 به موشک‌های قاره پیما دست یابد، ایالات متحده باید گزینه دفاع در برابر این حملات را برای خود محفوظ بداند».

 

* اوباما در پی کاهش هزینه های نظامی است

 

تصویر اقتصادی و سیاسی سال 2012 با تصویر سال 2009 فرق زیادی داشت و باعث بروز مشکل‌هایی در طرح بودجه 2013 اوباما شد.

 

در ماه فوریه درخواست دو گزینه ناخوشایند سیاسی مبنی بر کاهش ناوگان گارد ملی و دور جدیدی از بستن پایگاه های نظامی را داد.

 

مخالفان طرح اوباما مبنی بر بستن 2 ساله پایگاه های نظامی، ریشه در سال 2005 دارد که باعث پس انداز بیشتر پول های کشور شد. اما این برای قانون گذاران سخت بود که در سال انتخابات، حضور عمده خود را در نواحی خود از دست بدهند.

 

دولت بعد از آنکه اوباما به تلویزیون ویرجینیا گفت :«من فکر نمی‌کنم الان زمان مناسبی برای بستن پایگاه‌های ما باشد. ما فقط استراتژی بستن چندتا از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.» در خواست اجرای این ایده را متصور شد.

 

برخلاف طرح رامنی مبنی بر ساخت «اف – 22» های بیشتر، پنتاگون با طرح کاهش 200 ناوگان هوایی گارد ملی در حال درگیری است. این طرح باعث خشم آن‌ها و بیشتر قانون گذاران کشور شده است. همه 4 کمیته دفاعی کنگره، نیروی هوایی را به طرح دوباره مسئله در سال بعد رهنمون می‌کنند. و کنگره که نمی‌تواند یک لایحه هزینه های ساده سال جاری را تصویب کند، برای توبیخ تصمیم گارد هوایی دولت، یکی شدند. این لایحه تصریح می‌کند که هیچ سرمایه گذاری در نیروی هوایی نباید بتواند هواپیما را انتقال، محروم و یا بازنشسته کند.

 

رئیس جدید ستاد نیروی هوایی «ژنرال مارک ولش» در بیانیه اخیر عمومی خود با لحن آشتی صحبت کرده است. او متضمن شده که روابط را مخصوصاً با «کپیتال هیل» بهبود بخشد و روی اهمیت در یکپارچگی در خدمت تلاش کند. ولش در کنفرانس سالانه انجمن سالانه گارد ملی ایالات متحده می‌گوید: «برای من سخت است که بین پیکر نیروی هوایی اختلاف ببینم، درسته که این سازمان از سه بخش تشکیل شده اما باید با هم و در کنار هم کار کنند.»

 

 

* طرح موشکی اوباما با ضعف همراه است

 

حالا در خود دولت اوباما به خاطر طرح موشک‌های دفاعی خود تحت فشار است. از روزی که وارد کاخ ریاست جمهوری شده، اوباما تاکید آژانس موشکی دفاعی را از روی دفاع موشکی ملی را برداشته و آن را بر دفاع موشکی جنگی اضافه کرده است. او این کار را با فازبندی رویکرد تطبیقی در اروپا انجام می‌دهد. در حال حاضر او این کار را با موشک‌های کروز «اس ام – 3 بلاک آی اِی» انجام می‌دهد. اما فاز بعدی طرح دولت، حضور فیزیکی در رومانی و لهستان خواهد بود.

 

در گزارش اخیر شورای ملی تحقیقات، فاز آخر طرح بلند مدت دولت در دفاع از ایالات متحده از حمله موشکی ایران مورد پرسش واقع شده است. در این گزارش آمده : «فاز چهارم» حضور در اروپا ممکن است بهترین راه افزایش قدرت دفاعی داخلی کشور نشود. فاز چهارم نیاز به سرعت بیشتری دارد و نمی‌توان به اهداف آن با موشک هایی همچون «21 –این» دست یافت.

 

«تد هریسون» تحلیلگر مسائل بودجه ای در مرکز ارزیابی های بودجه و استراتژیک می‌گوید: مشکلات مالی بسیاری در این رابطه وجود دارد و به خاطر همین وزارت دفاع مجبور به انتخاب استراتژی‌های سخت خواهد بود.

 

این به معنای این است که هرکس در انتخابات پیروز شود، با این مشکلات دست و پنجه نرم خواهد کرد. اوهانلون می‌گوید: «هر رئیس جمهوری، حتی آن کسی که طرح خود را دارد، نیاز به پول بیشتری نسبت به آن چیزی که نمایش داده می‌شود، برای انجام این کار خواهد داشت. آن‌ها باید به کنگره باز گردند و درخواست پول بیشتری کنند. این هم در زمانی اتفاق خواهد افتاد که توافق نامه بلند مدت الزامی در مورد بودجه داشته باشند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول