اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان خبر داد

آغاز عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان از پایان کار مطالعاتی و آغاز عملیات اجرایی سد قوچم این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد رضایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دهگلان در جمع مدیران ادارات این شهرستان با اشاره به پایان کار مطالعاتی سد قوچم و آغاز عملیات اجرایی سومین سد بزرگ در شهرستان دهگلان اظهار کرد: دولت در راستای توسعه زیرساخت‌‌های کشاورزی در این شهرستان احداث سدهای بزرگ را در برنامه کاری خود قرار داده است.

فرماندار دهگلان تصریح کرد: با اجرای سد قوچم در این شهرستان انتقال آب سد ژاوه به سدهای قوچم و سورال بخش زیادی از اراضی پایاب این دو سد از دیم به آبی تبدیل خواهد شد.

رضایی از پایان عملیات اجرایی احداث شبکه پایاب سدهای سورال و سد سنگ سیاه دهگلان تا پایان سال‌جاری خبر داد و  گفت: شبکه آبیاری و زهکشی اراضی سد سنگ‌سیاه به منظور انتقال آب به اراضی کشاورزی پایاب سد با مساحتی بالغ بر 3 هزار و 610 هکتار طراحی و اجرا شده است.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 200 هکتار از مجموع این اراضی به صورت تحت فشار و یک‌هزار و 400 هکتار نیز به صورت ثقلی از این شبکه آب گرفته و از وضعیت دیم به آبی تبدیل می‌شوند.

فرماندار دهگلان میزان اعتبارات هزینه‌ شده برای اجرای این طرح را 40 میلیارد و 159 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ برای اجرای آبیاری زهکشی، خطوط انتقال آب، ابنیه، تاسیسات برقی، توزیع آب، چاه و قنات هزینه شده است.

رضایی در ادامه به بهره‌‌برداری از شبکه آبیاری سد سورال دهگلان تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و گفت: شبکه انتقال آب سد به اراضی پایاب، توسعه و بهبود یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی محدوده شبکه آبیاری سد سورال، اعمال الگوی کشت بهینه و افزایش تولیدات کشاورزی از 2 هزار تن به 13 هزار تن از اهداف و مزایای این طرح است.

*ایجاد 2500 فرصت شغلی جدید در دهگلان

وی تامین و تخصیص آب مازاد در حدود 5.6 میلیون متر ‌مکعب برای توسعه یک‌‌هزار هکتار در اراضی دیم و آبی را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح برای 2 هزار و 500 نفر از مردم منطقه در زمینه‌های دامپروری، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

فرماندار دهگلان با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه شبکه آبیاری سد سورال 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: به‌منظور توسعه بخش کشاورزی در زمین‌های پایاب سد سورال دهگلان، 3.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با پایان یافتن عملیات شبکه آبیاری سد، عملیات توسعه کشاورزی زمین‌های پایاب سد سورال دهگلان نیز شروع می‌شود.

فرماندار دهگلان در ادامه بهره‌مندی 85 درصدی از نعمت گاز و 65 درصدی از جاده آسفالته روستایی را از دیگر خدمات دولت در شهرستان دهگلان برشمرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان دهگلان 14 روستا در زمینه گازرسانی آماده علمک‌گذاری و واگذاری امتیاز گاز طبیعی هستند.

رضایی افزود: همچنین در زمینه جاده روستایی نیز در سال مالی گذشته 30 کیلومتر از جاده‌های روستایی و دوردست شهرستان دهگلان آسفالت شده‌اند.

امام جمعه دهگلان نیز در ادامه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: در نظام اسلامی، پست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست و آنچه به این امور ارزش و اهمیت می‌بخشد، استفاده بهتر از آنها در راستای خدمت به اسلام و خدمت به مردم است.

ماموستا جمال جعفری با بیان اینکه انگیزه اصلی انسان‌های مؤمن در تصدی هر پست و انجام هر کاری، جلب رضایت خداوند است، تصریح کرد: در جامعه اسلامی، کسانی می‌توانند عهده‌دار مسئولیت باشند که از بی‌رغبتی به دنیا، تقوا، تعهد، راستی، امین بودن برخوردار باشند.

وی در پایان با اشاره به تفاوت خدمت در نظام اسلامی با نظام‌های دیگر، خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی پست و مقام‌ها فرصتی برای نیل به خواست‌های شخصی نیست، بلکه فرصت خدمت کردن به مردم و کسب رضایت الهی است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول