اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواسته ثروتی از میراث فرهنگی خراسان‌شمالی

مصوبه راه‌اندازی 5000 واحد اقامتی ارزان‌قیمت در خراسان‌شمالی عملی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس خواستار تحقق مصوبه راه‌اندازی پنج هزار واحد اقامتی ارزان‌قیمت توسط میراث فرهنگی استان شد.

مصوبه راه‌اندازی 5000 واحد اقامتی ارزان‌قیمت در خراسان‌شمالی عملی شود

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بوده تاکنون از استعدادهای گردشگری استان استفاده نشده است.

وی با اشاره به عبور سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از خراسان‌شمالی،‌ آن را بهترین ظرفیت برای معرفی حوزه گردشگری خراسان‌شمالی برشمرد.

ثروتی تصریح کرد: اکنون موزه‌ها و مواهب طبیعی زیادی در خراسان‌شمالی وجود داشته که باید از این ظرفیت‌ها برای افزایش شمار گردشگران و میزان ماندگاری استفاده شود.

وی در عین حال استفاده از بخش خصوصی برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری را ضروری عنوان کرد و گفت: باید میراث فرهنگی در این زمینه بخش خصوصی را نیز حمایت کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی خواستار تحقق مصوبه راه‌اندازی پنج هزار واحد اقامتی ارزان‌قیمت توسط میراث فرهنگی استان شد.

وی افزود: بر اساس مصوبات قرار بود تا پنج هزار واحد اقامتی ارزان قیمت در شهرستان‌های واقع در مسیر شریانی استان ایجاد شود که تاکنون تحقق نیافته است.

ثروتی در بخش دیگری افزایش شمار پروازها و تأمین زیرساخت‌ها در این زمینه را خواستار شد و گفت: خوشبختانه عملیات گسترش باند و بین‌المللی شدن فرودگاه بجنورد در حال انجام بوده که زمینه‌ساز افزایش شمار پروازها به استان خواهد بود.

وی همچنین از برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی اترک در استان خبر داد و اظهار کرد: در آینده نزدیک 200 ظرفیت صندلی به ظرفیت‌ حمل و نقل هوایی خراسان‌شمالی در طول هفته اضافه خواهد شد.

خراسان‌شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول