اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رفع محاصره بنی‌ولید لیبی/توافق برای دستگیری شبه‌نظامیان قذافی

خبرگزاری فارس: به دنبال توافق دولت لیبی با مسئولین شهر بنی‌ولید بر سر تحویل شبه‌نظامیان تحت پیگرد، ارتش لیبی به محاصره این شهر پایان می‌دهد.

رفع محاصره بنی‌ولید لیبی/توافق برای دستگیری شبه‌نظامیان قذافی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی لیبی، هیئتی از کمیته آشتی لیبی وارد شهر بنی‌ولید شد و با بزرگان و مسئولین این شهر درباره توقف درگیری‌ها و باز کردن راه‌های عبوری ایمن برای شهروندان به توافق رسید.

این خبرگزاری به نقل از «حسین الحبونی»، رئیس کمیته آشتی در لیبی اعلام کرد دو هیئت از شورای حکام لیبی تحت حمایت ارتش وارد شهر بنی‌ولید شدند و مسئولین این شهر از آنها استقبال کردند.

الحبونی تاکید کرد: این هیئت مذاکراتی را در بنی‌ولید انجام داد و با بزرگان شهر درباره آتش‌بس و تحویل اسرای دو طرف به منطقه‌ای بی‌طرف به توافق رسیدند.

وی تاکید کرد: پس از بحث و گفت‌وگوی جدی بین دو طرف بر این موضوع تاکید شد که شهر بنی‌ولید هرگز از تحت اداره دولت لیبی خارج نمی‌شود و مشکل شبه‌نظامیان این شهر طی 2 الی سه روز آینده حل و فصل شود.

بر اساس این توافق شبه‌نظامیان تحت پیگرد دولت لیبی به اتحادیه شورای حکام تحویل داده می‌شود و نیروهایی از ارتش لیبی در منطقه الشرقیه جایگزین نیروهای ارتش ملی می‌شوند که از دو هفته پیش تاکنون به منظور دستگیری شبه‌نظامیان این شهر در اطراف آن مستقر شده‌اند.

در پی درگیری و اختلاف بین دو شهر بنی‌ولید و مصراته بر سر کشته شدن عمران شعبان یکی از نظامیان معارض رژیم سابق که در دستگیری معمر قذافی نقش داشت .نیروهایی وابسته به وزارت دفاع و کشور لیبی بخش‌هایی از شهر بنی‌ولید را محاصره کردند.

شعبان در جولای گذشته به دست شبه نظامیان هوادار قذافی در نزدیکی شهر بنی‌ولید ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفت و پس از دو ماه از آزادی برای درمان به فرانسه منتقل شد اما در 24 سپتامبر در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

کنگره ملی لیبی نیز به دنبال آن دستور بازداشت عاملان کشته شدن شعبان را صادر کرد  و نیروهایی از وزارت دفاع و کشور لیبی در اطراف شهر بنی‌ولید مستقر شدند تا این شبه‌نظامیان را از مسئولین شهر تحویل بگیرند اما تاکنون تحول داده نشده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول