اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه لبنان خبر داد

حمایت دولت لبنان از حزب‌الله درباره نفوذ پهپاد ایوب به سرزمین‌های اشغالی

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه لبنان با اشاره به ده‌ها هزار تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان از سال 2006 تاکنون و سکوت مجامع بین‌المللی گفت که لبنان تبعات موضع حزب الله در مورد پهپاد را بر عهده می‌گیرد.

حمایت دولت لبنان از حزب‌الله درباره نفوذ پهپاد ایوب به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش فارس به نقل از النشره لبنان، «عدنان منصور» وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی با اشاره به اینکه لبنان با دقت اتفاقات سوریه را دنبال می‌کند، گفت: ثبات و امنیت در سوریه و تمام منطقه برای ما مهم است، چرا که آتش جنگ همسایگان، نزدیکان را نیز می‌سوزاند. به همین علت به اینکه اوضاع سوریه به سوی آرامش و ثبات پیش برود، اهمیت می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا نفوذ هواپیمای حزب الله به سرزمین‌های اشغالی نقض قطعنامه 1701 به شمار می‌رود، گفت که لبنان قطعنامه 1701 را نقض نمی‌کند و از سال 2006 به این قطعنامه احترام گذاشته است، کسی که به این قطعنامه احترام نمی‌گذارد، اسرائیل است که ده‌ها هزار بار از سال 2006 تاکنون این قطعنامه را نقض کرده و تجاوزهای زمینی و هوایی و دریای آن ادامه دارد و یونیفل نیز آنها را ثبت کرده و ما آن را به سازمان ملل اطلاع داده‌ایم.

منصور ادامه داد: این پیامی برای آنهایی بود که دیگر از اقدامات تحریک آمیز دست بردارند، هنگامی که اسرائیل به صورت روزانه از سال 2006 تاکنون به لبنان تجاوز می‌کند و کسی تحرکی نمی‌کند و قادر نیست که به اسرائیل بگوید که این اقدامات را متوقف کند، نمی‌توان گفت که اگر هواپیمای شناسایی [به سرزمین‌های اشغالی] ارسال شود، این نقض قطعنامه 1701 است.

وزیر خارجه لبنان گفت: اسرائیل دلیلی برای واکنش ندارد، چرا که این اسرائیل است که اقدامات متجاوزانه خود را تکرار می‌کند و ما همواره این را به اطلاع جامعه جهانی و به ویژه شورای امنیت و سازمان ملل متحد رسانده‌ایم.

وی در گفت‌وگو با النهار تاکید کرد که لبنان تبعات موضع حزب الله را بر عهده خواهد گرفت، چرا که این موضوع، موضوع حزب الله نیست، بلکه به تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها به لبنان و اشغال مستمر برخی مناطق این کشور در مزارع شبعا و کفرشوبا و الغجر و ادامه تجاوزهای روزانه این رژیم به اراضی لبنانی مربوط می‌شود.

منصور در مورد موشک‌های اصابت کرده به سرزمین‌های لبنان از سوی سوریه نیز گفت که یادداشتی را در این مورد برای طرف سوری ارسال کرده است، البته در اینکه این موشک‌ها به صورت عمد به لبنان شلیک شود یا اینکه در درگیری‌ها به صورت اشتباه به سوی لبنان شلیک شود، تفاوت وجود دارد و این موضوع باید مدنظر قرار گیرد، وقتی که درگیری نظامی در آن سوی مرزها وجود دارد، ناچار تعدادی از راکت‌ها در دو طرف سقوط خواهند کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول