اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش صهیونیست‌ها برای ارعاب «ناوگان آزادی»

خبرگزاری فارس: در حالی که کشتی حامل فعالان حامی فلسطین برای شکستن حصر غزه به آب‌های فلسطین نزدیک می‌شود، اسرائیل با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به کشورهای اروپایی تلاش می‌کند از ادامه حرکت این کشتی جلوگیری کند.

تلاش صهیونیست‌ها برای ارعاب «ناوگان آزادی»

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، مقامات فنلاندی اعلام کردند که اسرائیل کشتی حامل فعالان حامی فلسطین را تهدید کرده است.

وزارت خارجه فنلاند اعلام کرده است تل‌آویو اوایل این هفته پیامی را برای این کشور فرستاده و عنوان کرده است که اگر این کشتی برای شکستن حصر دریایی غزه تلاش کند، اسرائیل علیه این کشتی اقدام خواهد کرد، هرچند که فنلاند دقیقا اعلام نکرده منظور اسرائیل از اقدام علیه کشتی چه بوده است.

به گفته «ریستو پیپونن» فنلاند هم در مقابل خواستار خویشتنداری اسرائیل شده، چراکه این یک کشتی غیرنظامی است.

این کاروان «ناوگان آزادی» نامگذاری شده و سفر خود را از سوئد آغاز کرده است. این کشتی پیش از رسیدن به غزه در چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا، فنلاند، نروژ، اسپانیا و فرانسه نیز توقف داشته است.

در سال 2010 نیز کشتی به نام «مرمره» حامل حامیان غزه برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین راهی غزه شد اما نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در آب‌های آزاد به این کشتی حمله کرده و 9 تبعه ترک را کشتند.

کشتی سوئدی که اکنون قصد دارد حصر غزه را بشکند، حامل 17 فعال سیاسی است. این افراد اعلام کرده‌اند که قصد ندارند با نیروهای ارتش اسرائیل درگیر شوند.

اغلب کسانی که سوار بر این کشتی هستند، تابعیت آمریکایی، کانادایی، و سوئدی دارند. «جیم منلی» نماینده سابق پارلمان کانادا نیز در این کشتی حضور دارد. این کشتی همچنین کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای نیز برای فلسطینیان به همراه دارد.

رژیم‌صهیونیستی از سال 2007، نوار غزه را به محاصره درآورده و ورود مواد غذایی و دیگر ملزومات زندگی را به این منطقه محدود کرده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول