به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیاکبر آقایی ظهر امروز در آیین بهرهبرداری از پروژه برقی کردن خط راهآهن تبریز - آذرشهر که نخستین پروژه مشترک همکاری ایران و روسیه در حمل و نقل ریلی است، اظهار کرد: 11 هزار کیلومتر خط راهآهن در کشور در دست احداث است که نمونه بارز آن ساخت متوسط یکهزار کیلومتر در سال است.
نماینده مردم سلماس با بیان اینکه 20 تا 25 درصد بودجه عمرانی کشور در عمران و آبادانی هزینه میشود که این امر نشان از عزم دولتمردان برای آبادانی کشور است، افزود: سالانه سه هزار و 200 کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور احداث و به خطوط مواصلاتی کشور افزوده میشود.
وی به همکاریهای خوب فدراسیون روسیه با ایران در عرصههای مختلف به ویژه عمرانی اشاره کرد و افزود: امیدواریم همکاری دو کشور در عرصههای مختلف ادامه پیدا کرده و بیشتر شود.
آقایی تصریح کرد: امروز غرب و استکبار درصدد توقف پیشرفت ایران بر آمدهاند، اما ملت ایران دست به اقدامهای بزرگ عمرانی و توسعه و گسترش زیرساختهای اساسی کشور زده است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ایران در سطح دنیا تحریمهای اقتصادی را در پیش گرفته است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با پشتیبانی مردم در حال توسعه زیرساختها و پیشرفت در همه بخشها و زمینههاست و این موضوع به جهان ثابت خواهد کرد که تحریمهای ناحق و ظالمانه آمریکا و غرب بر اراده ملت بزرگ ایران اثر نخواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه ملت ایران دوستان واقعی خود را هنگام سختیها و مشکلات میشناسد، افزود: کشورهایی که در این برهه زمانی با ایران همکاری دارند از حافظه تاریخی ایران پاک نخواهد شد.
پروژه برقی کردن محور ریلی تبریز – آذرشهر صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن ایران و رئیس راهآهن روسیه رسماً به بهرهبرداری رسید.
طرح برقیکردن محور تبریز - آذرشهر به طول 46 کیلومتر به عنوان اولین پروژه مشترک همکاری بین راهآهن دو کشور ایران و روسیه با اختصاص اعتباری بالغ بر 8 میلیون یورو و با پیشرفت 100 درصدی امروز با حضور نماینده ولیفقیه در استان آذربایجانشرقی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار آذربایجانشرقی و تنی چند از مسئولان کشوری و لشگری به همراه هیئتی بلندپایه از کشور روسیه به سرپرستی ولادیمیر یاکونین، رئیس راه آهن روسیه افتتاح شد.
پروژه برقیکردن محور تبریز - آذرشهر در سال 87 کلید خورد و در مدت 4 سال نیز به سرانجام رسید.
بر اساس این گزارش برخی از مشخصات بهرهبرداری این خط را میتوان سرعت بیشینه طراحی شبکه بالاسری 140 کیلومتر بر ساعت با پیشبینی 4 رام قطار باری با ظرفیت 1000 تن (همزمان یک قطار باری) و 6 رام مسافری با ظرفیت 300 تن (همزمان 2 قطار مسافری) دانست.
انتهای پیام/ب20/ف4004