اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

الجزیره به نقل از منافع دولتی آمریکا فاش کرد

واکنش آمریکا به انتشار تصاویر ماهواره‌ای/تخلیه اجباری پایگاه جاسوسی بنغازی

خبرگزاری فارس: آمریکا مجبور شد یک پایگاه اطلاعاتی خود در شهر بنغازی لیبی را پس از انتشار تصاویر ماهواره‌ای آن تخلیه کند.

واکنش آمریکا به انتشار تصاویر ماهواره‌ای/تخلیه اجباری پایگاه جاسوسی بنغازی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، منابع دولتی آمریکا گفتند تلاش‌‌های اطلاعاتی آمریکا در لیبی به دنبال اقدام آمریکا در تخلیه یک پایگاه اطلاعاتی خود در بنغازی با شکست سنگینی روبه‌رو شده است.

آمریکا تصمیم برای تخلیه این پایگاه اطلاعاتی خود را پس از جلسه‌ هفته گذشته کنگره گرفته است.

این پایگاه اطلاعاتی آمریکا در فاصله دو کیلومتری کنسولگری این کشور در بنغازی قرار داشت.

کنسولگری آمریکا در بنغازی در یازدهم سپتامبر گذشته هدف حمله قرار گرفت که به کشته شدن سفیر آمریکا منجر شد و سه آمریکایی دیگر نیز همان روز در حملات به ساختمان‌هایی که آمریکا در بنغازی از آن استفاده می‌کرد کشته شدند که دو تن از آنها مورد اصابت ترکش خمپاره‌ در یک پایگاه سری آمریکا قرار گرفته بودند.

منابع آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که انتشار تصاویر ماهواره‌ای که مکان این پایگاه اطلاعاتی آمریکا را کاملا نشان می‌دهد کار را برای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در به کارگیری دوباره این مکان مشکل ساخت.

به گفته منابع مذکور از این پایگاه برای جمع‌آوری اطلاعات درباره گسترش سلاح‌‌‌هایی که از زرادخانه‌های دولت لیبی به غارت رفته و از جمله آن موشک‌‌های زمین به هوا است، استفاده شده بود.

منابع آمریکایی همچنین فاش کردند: تجهیزات امنیتی این پایگاه آمریکایی بسیار پیشرفته تر از تجهیزاتی بوده است که در ویلای استیجاری که سفیر آمریکا در آن کشته شد به کار رفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول