اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسفراین:

رهبری با حضور در استان‌ها دل مردم را شاد می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اسفراین با گرامیداشت سفر رهبر انقلاب به این شهرستان گفت: رهبر عظیم‌الشان و مقام رفیع مرجعیت با سفر به استان‌های مختلف، نشاط و شادی را به مردم هدیه می‌کنند.

رهبری با حضور در استان‌ها دل مردم را شاد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در مراسم دیدار قشرهای مختلف مردم این شهرستان با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: خدا را شاکریم که در استمرار عطر ولایت سفر معظم‌له به شهرستان دارالقرآن و دارالولایه، اسفراین را مقرر کرده است.

وی تصریح کرد: لذا این حقیر از طرف خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، روحانیت و مردم شریف و سرفراز شهرستان و مسئولان پر تلاش فرماندار، نمایندگان، قضات، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، فرهنگیان و دانشگاهیان، اصناف و بازاریان، کشاورزان و همه حضار و آحاد و اقشار اسفراین تشریف‌فرمایی امام و مقتدای خود را به شهرستان شهیدپرور اسفراین خیر مقدم عرض می‌کنم.

امام جمعه اسفراین اضافه کرد: امیدوارم خداوند سایه پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب را مستدام و حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان علمای زیادی را در خود پرورش داده است، گفت: از نظر فرهنگی اکثر عرفا و شعرای نامدار خراسان بزرگ با پسوند اسفراینی بودند.

محمدیان به موقعیت اسفراین اشاره کرد و افزود: این شهرستان با موقعیت جغرافیایی ممتاز و ترکیب جمعیتی کرد، ترک و تات، دارای هزار و 550 شهید و جانباز و آزاده است.

وی وجود 219 مسجد و حسینیه و همچنین 461 هیئت مذهبی و قرآنی، چهار  دانشگاه و دانشکده، 240 مدرسه و همچنین 25 هزار دانش‌آموز و دانشجو و طلاب دختر و پسر را از ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان عنوان کرد.

امام جمعه اسفراین همچنین از کسب عنوان برتر این شهرستان در فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر در کشور خبر داد.

وی همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم این شهرستان در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مردم این شهرستان با حضور 86 درصدی در انتخابات مجلس، حائز رتبه نخست در کشور شدند.

محمدیان همچنین اسفراین را خواستگاه ورزش کشتی باچوخه در کشور برشمرد و افزود: همه ساله مسابقات بزرگی با حضور جمع کثیری از مردم در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی به معضلات این شهرستان نیز گریزی زد و گفت: بزرگ‌ترین دغدغه شهرستان اسفراین، بیکاری جوانان بالاخص جوانان تحصیلکرده است.

امام جمعه اسفراین بازپرداخت وام کشاورزان، مهار آب کشاورزی و مشکلات دو واحد صنعتی اسفراین را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین فقدان مصلی بزرگ نماز جمعه را مشکل دیگر این شهرستان عنوان کرد و گفت: مشکلات این شهرستان به صورت کتبی تقدیم معظم‌له خواهد شد.

محمدیان در پایان ضمن گرامیداشت تشریف فرمایی مقام معظم رهبری و هیئت همراه، از رهبر معظم انقلاب درخواست کرد تا مردم این شهرستان را که از ساعت‌ها قبل برای حضور رهبری در این ورزشگاه حضور یافته‌اند، مستفیض فرمایند.

وی همچنین از رهبر معظم انقلاب خواست که چفیه معظم‌له به عنوان یادگاری به مردم این شهرستان هدیه شود.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول