اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

سیاسی‌بازی‌ها بر وظایف مسئولان و مردم تاثیرگذار نباشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در جامعه موفق همگان باید به درستی به وظایف خود عمل کنند، گفت: سیاسی‌بازی‌ها نباید باعث شود که مردم و مسئولان از وظایف خود غافل شوند.

سیاسی‌بازی‌ها بر وظایف مسئولان و مردم تاثیرگذار نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی و استقبال بی‌نظیر مردم این استان از ایشان اظهار داشت: رهبری در این سفر نکات ارزنده‌ای مطرح کردند که باید مدنظر و سرلوحه کار مردم و مسئولان باشد.

وی با تشریح و تفسیر بخشی از سخنان مقام معظم رهبری افزود: مردم و مسئولان باید در مسیر حق حرکت کنند و تلاش کنند هرگز از قانون عدول نکنند.

ناصری تاکید کرد: مبادا سیاسی‌بازی‌ها باعث شود مسئولان از وظایف خود دور شوند و مردم نیز باید صبر و متانت داشته باشند و مسئولان نیز باید به فکر مردم باشند.

وی عنوان کرد: غربی‌ها می‌خواهند ملت و کشور ما تحت فشار باشد اما خداوند شر آنها را به خودشان بازگردانده و اگر سر عقل بیایند و به مردم خودشان ناعدالتی و بی‌رحمی نکنند، در کشورهای خودشان آرامش برقرار می‌کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی استاندارد اظهار داشت: باید در تولید مواد غذایی، کالای مصرفی و صادراتی دقت لازم انجام شود و کیفیت کالاها و خدمات مدنظر تولیدکنندگان باشد.

وی، فعالیت استاندارد را آبروی کشور و اسلام دانست و افزود: باید توجه داشت که محصولات، کالاها و خدمات ما به ویژه در بخش صادراتی از یک کشور اسلامی به کشورهای دیگر ارسال می‌شود و در صورتی که کالاهای و محصولات کیفی نباشد اما به عنوان کالای با کیفیت برای آنها صادر شده باشد، علاوه بر اینکه غش در معامله است، بدبینی خریداران را به ایران و مسلمانان به دنبال خواهد داشت.

ناصری خاطرنشان کرد: اداره استاندارد با توجه به این موضوع کیفیت کالاها و خدمات را مورد بررسی قرار داده و آن را تایید کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت علی (ع) برای آغاز زندگی خود، زره جنگی‌اش را که به غنیمت گرفته بود، فروخت و مهریه همسرش را پرداخت و بقیه را صرف خرید ساده‌ترین وسایل زندگی و برگزاری جشن ازدواج کرد.

ناصری با مقایسه ازدواج‌های قدیم و ازدواج‌های فعلی بیان کرد: اکنون علاوه بر اینکه توکل به خدا کمتر در بین جوانان مشاهده می‌شود، موارد دیگری نیز در ازدواج‌ها مشاهده می‌شود که آزاردهنده و وام گرفته از فرهنگ وارداتی است.

وی ارتباط های قبل از ازدواج به ویژه در دانشگاه‌ها، مهریه‌های بالا، جهیزیه‌های سنگین، عروسی‌های تجملاتی و ... را خلاف دستورات اسلام دانست و تاکید کرد: ازدواج در حکومت اسلامی باید کاملا اسلامی،‌ ساده و کم هزینه برگزار شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: اولیا و مربیان در تربیت فرزندان نقش دارند و برای اینکه زنجیره تربیت تکمیل شود، این دو گروه باید دست به دست یکدیگر دهند و در راستای تربیت صحیح، اصولی و اسلامی گام بردارند.

امام جمعه یزد ادامه داد: تربیت قرآنی و اسلامی از ابتدا باید سرلوحه کار اولیا و مربیان باشد و این دو گروه باید به کیفیت تربیت و فراگیری و آموزش توجه داشته باشند.

وی افزود: دانش‌آموز از زمانی که حروف الفبا را فرا گرفت، باید نسبت به فراگیری قرآن اهتمام کند و مربیان و والدین نیز باید وی را در تحکیم اعتقادات و دین و دانایی همراهی کنند.

وی همچنین شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب را نیز گرامی داشت و افزود: این شهید بزرگوار، شهیدی از دیار کرمانشاه و از یاران امام خمینی بود و امام همیشه در مورد ایشان می‌فرمودند: «من افتخار می‌کنم که دوستی مانند اشرفی اصفهانی داشته باشم».

ناصری خاطرنشان کرد: شهدای بزرگی همچون شهید اشرفی اصفهانی، شهید صدوقی و ... در محراب عبادت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند اما نام و یاد و خاطره آنها برای همیشه در اذهان ملت ایران ماندگار است.

خطیب جمعه یزد در خطبه اول نمازجمعه این هفته نیز به بحث تقوی و تقوا مداری پرداخت و افزود: تقواست که سبب شده عشق و محبت خدا در وجود انسان پیدا شود و با وجود این عشق و محبت است که تلاش می‌کنیم به خدا نزدیک شویم و به بندگان خدا کمک کنیم و خدا را در همه امور همواره ناظر و حاضر بدانیم.

وی عنوان کرد: کسی که تقوا داشته باشد، خدا بینش و بصیرت در دین به او عطا می‌کند و او را وادار به قناعت می‌کند که سود دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول