اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ندای لبیک یا محمدا

مراسم جمعه نشلجی‌ها در مشهد اردهال برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفتمین روز سالروز شهادت حضرت سلطان علی‌بن امام محمد باقر(ع) مراسم سنتی مذهبی جمعه نشلجی‌ها در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

مراسم جمعه نشلجی‌ها در مشهد اردهال برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مردم روستای نشلج از توابع این شهرستان همچون سال‌های گذشته طبق سنتی دیرینه یک هفته پس از برگزاری مراسم قالیشویان در قالب کاروان‌های عزاداری مسافت 20 کیلومتری تا بارگاه امامزاده سلطان علی‌بن محمد باقر(ع) را پیاده پیمودند.

در ابتدای این مراسم هزاران نفر از مردم روستای نشلج به همراه دیگر عاشقان خاندان عصمت و طهارت از نقاط مختلف شهرستان کاشان در حالی که پیشانی‌بندهای لبیک یا رسول‌الله را بر پیشانی بسته بودند با ندای لبیک یا محمدا اهانت اخیر به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام را محکوم کردند.

این مراسم که با انجام تعزیه‌خوانی و عزاداری از کنار بارگاه امامزاده شاهزاده حسین(ع) آغاز شد با برپایی مراسم زنجیرزنی و مرثیه‌خوانی در کنار بارگاه سلطان علی‌بن محمد باقر(ع) ادامه یافت.

مردم روستای نشلج در این مراسم با قرائت بیانیه‌ای انزجار خود را از اهانت اخیر به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام اعلام داشته و بر پافشاری خود در دفاع از ولایت تأکید کردند.

مراسم جمعه نشلجی‌ها سنتی است که از دیرباز به منظور اقامه عزای هفتمین روز درگذشت امامزاده سلطان علی(ع) در کنار بارگاه ایشان برپا می‌شود.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول