اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هنری حوزه هنری اصفهان:

اهمیت طراحی در مینیاتور‌های استاد حسین بهزاد موج می‌زند

خبرگزاری فارس: کارشناس هنری حوزه هنری اصفهان گفت:اهمیت طراحی و محدودیت رنگی بارز از ویژگی‌های بارز ممتاز آثار هنری مرحوم استاد حسین بهزاد به شمار می‌رود.

اهمیت طراحی در مینیاتور‌های استاد حسین بهزاد موج می‌زند

امیر مالک صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مرحوم استاد حسین بهزاد جزو هنر آموختگان مدارس روسیه بوده‌اند، اظهار کرد: همچنین استاد بهزاد از نظر آموزشی تفاوت چندانی با استاد کمال‌الملک نداشته‌اند و او از نظر آموزشی پیرو استاد کمال‌الملک بوده است.

وی با بیان اینکه مرحوم حسین بهزاد یکی از نمایندگان هنر رسمی رضا شاه پهلوی به شمار می‌روند، ادامه داد: در زمان رضا شاه تعدادی هنرمند نمادین وجود داشته‌اند که استاد حسین بهزاد از جمله این هنرمندان هستند.

کارشناس هنری حوزه هنری اصفهان با تاکید بر اینکه استاد حسین بهزاد مدتی کار‌های رئال و غربی انجام داده است، تصریح کرد: اما وی در عمل هنر آکادمیک سده نوزدهم اروپا را دنبال کرده است و افرادی مانند استاد بهزاد در زمینه فعالیت‌های هنر خود دنبال طبیعت‌گرایی اروپایی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم استاد حسین بهزاد جزو افرادی بوده‌اند که خارج از حوزه فعالیت هنرستان‌های قدیم پرورش‌یافته است، اضافه کرد: در گذشته دو هنرستان هنر‌های زیبا در کشور تأسیس می‌شود که یکی از آنها به تهران و هنرستان دیگر به اصفهان اختصاص داشته است.

صالحی با بیان اینکه عمق‌نمایی در آثار هنری مرحوم استاد حسین بهزاد وجود دارد و قابل مشاهده است، تاکید کرد: همچنین استاد بهزاد اصول کالبد‌شناسی را از هنر اروپایی وارد هنر مینیاتور کشور می‌کند، اما در مجموع روش بهزاد در خلق مینیاتور‌های جدید یک روش ایرانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم استاد حسین بهزاد از پیشگامان در هنر نگار‌گری جدید محسوب می‌شود، افزود: شیوه استاد بهزاد در هنر نگار‌گری جدید برگرفته از مکتب اصفهان است، اما اهمیت طراحی و محدودیت رنگی بارز از ویژگی‌های بارز ممتاز آثار هنری مرحوم حسین بهزاد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه البته از دیدگاهی استاد حسین بهزاد را وصل‌کننده به مکتب رضا عباسی می‌دانند، گفت: همچنین سایه‌پردازی، توجه به حالات انسانی و موضوعات معاصر در آثار هنر مرحوم بهزاد موج می‌زند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول