اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه خواهران:

ظهور امام زمان در دحوالارض نوید داده شده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه خواهران گفت: دحوالارض یکی از روزهایی است که ظهور حضرت ولی عصر(عج) در این روز بشارت داده شده است.

ظهور امام زمان در دحوالارض نوید داده شده است

عذری حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن 25 ذی‌القعده روز دحوالارض اظهار کرد: شب‌ها و روزهای ویژه‌ای وجود دارند که مانند شب قدر و عرفه منحصر به فرد هستند و دحوالارض نیز یکی از این روزهاست.

وی خاطر نشان کرد: دحوالارض به معنای گسترده شدن زمین است و نخستین منطقه‌ای که از زیر آب در این روز بیرون آمد، خانه کعبه بود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این امر که خانه کعبه نخستین مکانی بود که در آن دوران از زیر آب بیرون می‌آید نشان‌دهنده قدمت این مکان است.

وی با بیان اینکه خانه کعبه به دلیل دحوالارض قدمتی بیش از دوران ابراهیم دارد گفت: حضرت ابراهیم (ع) به همراه فرزندش اسماعیل کعبه را بار دیگر احداث کردند.

حسینی عنوان کرد: در روایات فراوانی ذکر شده نزول رحمت خدا در شب دحوالارض فراوان است و در قرآن ذکر شده که ملائکه به اذن پروردگار در این شب به زمین نازل می‌شوند و در حقیقت شب نزول رحمت خداوند است.

وی یادآور شد: روز جمعه 25 ذی‌القعده یکی از روزهایی است که ظهور حضرت ولی عصر (عج) را در آن بشارت داده‌اند و عبادت، روزه و غسل از اعمالی بوده که در این روز سفارش شده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: به دلیل آنکه دحوالارض روزی است که زمین خانه کعبه از زیر آب بیرون می‌آید بنابراین مسلمانان در این موضوع وحدت دارند.

وی ادامه داد: این امر که خانه کعبه نخستین نقطه‌ای بوده که از زیر آب بیرون آمده نشان‌دهنده عظمت خانه خداست.

حسینی یادآور شد: ماه ذی‌القعده با ولادت امام رضا (ع) مرتبط است و زیارت این امام بزرگوار (ع) در روز دحوالارض سفارش شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول