اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس:

نفوذ پهباد به عمق فلسطین اشغالی «موازنه قوا» را به نفع حزب‌الله تغییر داد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد، نفوذ پهباد به عمق فلسطین اشغالی که سید حسن نصرالله در سخنان دیشب خود از آن پرده برداشت، موازنه قوا را به نفع حزب‌الله تغییر داد.

نفوذ پهباد به عمق فلسطین اشغالی «موازنه قوا» را به نفع حزب‌الله تغییر داد

به گزارش فارس، «هادی محمدی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌و گو با فارس درباره سخنان پنجشنبه شب «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره اقدام حزب‌الله در ارسال پهباد نفوذی به عمق سرزمین اشغالی گفت: در موازنه قوایی که میان رژیم صهیونیستی و جبهه مقابل از دهه‌های گذشته وجود داشته، همواره موازنه قوا به نفع و سمت رژیم صهیونیستی ثابت بوده است و برتری تسلیحاتی در عرصه هوایی،‌ دریایی،‌ زمینی و زرهی همیشه به نفع اسرائیل بوده است و یکی از اصول دکترین‌ نظامی اسرائیل برتری نسبت به مجموع توانایی نظامی کشورهای پیرامونی این رژیم بوده است.

موازنه قوا در منطقه طی 28 سال گذشته تغییر کرده است

وی افزود: این معادله با توجه به تحولاتی که در فناوری ابزارهایی که پیش آمده و پیشرفت‌هایی که ایجاد شده و ورود عاملی به نام مقاومت که در کنار ارتش‌های عربی مطرح شده، تغییر کرده است.

در گذشته اگر چه امتیاز برتری ابزاری به نفع رژیم صهیونیستی بوده اما با ورود مقاومت که از جنگ نامتقارن بهره می‌برد، معادله موازنه قوا در 28 سال گذشته تغییر کرده است. نماد برجسته آن در سال 2000 و 2006 است ولی اسرائیل در جنگ سال 2006 با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشینی که قابلیت حمل بمب و موشک‌ را داشتند مردم لبنان و مقاومت را تحت فشار قرار دادند. در هر جنگی قابلیت‌های غافلگیر کننده هر دو طرف می‌تواند تاثیر بسزایی در موازنه قوا داشته باشد و اسرائیل در آن جنگ از قابلیت‌های غافلگیر کننده استفاده بسیار خوبی کرد.

نفوذ پهباد به عمق فلسطین اشغالی موازنه قوا را به نفع حزب‌الله تغییر داد

هادی محمدی ادامه داد: سید حسن نصرالله با مطرح کردن توانایی حزب‌الله لبنان در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین موازنه قوا را از شرایط گذشته به شرایط جدیدی متحول کرد و نشان داد حزب‌الله توانست با یک هواپیمای بدون سرنشین به عمق سرزمین اشغالی نفوذ کند و اقدامات شناسایی انجام دهد و سیستم‌های ردیابی اسرائیل،‌ ناتو و یونیفیل که در آن مناطق مستقر بودند نتوانستند این هواپیما را ردیابی کنند و فقط با پرواز اف-16 و شلیک چند موشک امکان متوقف کردن این هواپیمای بدون سرنشین بوجود آمد.

وی افزود: اگر حزب‌الله در یک شرایط عملیاتی یکصد هواپیما را در یک زمان واحد به پرواز در بیاورد آن موقع رژیم صهیونیستی توانایی‌هایش قفل خواهد کرد و این رژیم مجبور خواهد شد تمامی جنگنده‌های اف-16 خود را برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین به پرواز درآورد و به سادگی توانایی برتر هوایی اسرائیل در بن بست قرار خواهد گرفت.

حزب‌الله نشان داد نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل را می‌تواند جواب دهد

این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: نکته دیگر که از جریان اعلام خبر شب گذشته حائز اهمیت بوده و آثار استراتژیکی به همراه دارد آن است که حزب الله قادر است اقدام متقابلی را در مقابل رژیم صهیونیستی انجام دهد و آن این است که اسرائیل در 30 سال گذشته همواره حریم هوایی لبنان را نقض می کرده و قوانین بین‌المللی را زیر پا می گذاشته و هیچ سازمان بین‌المللی نیز جلوی آنها را نمی‌گرفته و این کار را به بهانه امنیتی ادامه می‌داد امروز نیز حزب‌الله نشان داد با توانایی که در اختیار دارد هر لحظه می‌تواند آسمان رژیم صهیونیستی را هدف تحرک هواپیماهای بدون سرنشینی خود قرار دهد و مهم‌تر از آن، این هواپیماها می‌توانند اطلاعات خود را به صورت آنلاین مخابره کرده و مناطق حساس و استراتژیک رژیم صهیونیستی را شناسایی کند و این اطلاعات زنده به شدت می‌تواند اهداف عملیاتی حزب‌الله را در شرایط جنگی کامل کرده و دست حزب‌الله را برای هدف قرار دادن مناطق مختلف باز نگه دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول