اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماکت بالگرد و تندیش سرلشگر خلبان شهید چاغروند رونمایی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لرستان همزمان با سالگرد شهادت خلبان چاغروند ماکت بالگرد و تندیس این سرلشگر خلبان شهید در یکی از میادین شهر خرم‌آباد رونمایی شد.

ماکت بالگرد و تندیش سرلشگر خلبان شهید چاغروند رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عصر امروز در مراسم بزرگداشت این سرلشگر خلبان در سالن شهید توکل مصطفی‌زاده خرم‌آباد با قدردانی از تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی در راستای ساخت تندیس بالگرد خلبان شهید غلامرضا چاغروند، گفت: رونمایی از تندیس بالگرد این شهید گرانقدر نمادی از افتخارات مردم دلیر استان لرستان است.

محمدجعفر همت‌پور با اشاره به اینکه خدمت به خانواده‌های شهدا برای ما افتخار است، افزود: لرستان و شهرستان خرم‌آباد با اعزام سربازان و قهرمانان ایثارگر به جبهه‌های نبرد همواره حامی و پشتیبان نظام اسلامی بوده است.

وی اظهار داشت: افتخار استان لرستان این است که در دوران دفاع مقدس بیش از 6 هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شهید غلامرضا چاغروند از نیروهای فعال و خلبانان شجاع هوانیروز در دوران دفاع مقدس بود که نقش مهمی را در پیروزی‌های کشور برعهده داشت.

در ادامه فرمانده لشگر 84 پیاده لرستان در خصوص شهید چاغروند گفت: شهید چاغروند در مهرماه سال 1359زمانی که خاک ایران اسلامی مورد تعرض ارتش بعث عراق قرار گرفت، به همراه چند خلبان دیگر از هوانیروز کرمانشاه به سمت دهلران پرواز کرده و خسارات سنگینی را به دشمن بعثی وارد کردند.

امیر مهدی مددی افزود: این خلبان ولایتمدارهوانیروز در دوران اسارت نیز به دلیل وفاداری به امام راحل، انقلاب و نظام اسلامی و عدم اهانت به رهبر کبیرانقلاب که خواست دشمنان نظام بود، همواره مورد شکنجه و آزار و اذیت بعثی‌ها قرار گرفت و سپس ناجوانمردانه به شهادت رسید.

در ادامه این مراسم سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با ارسال پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خلبان شهید چاغروند، از وی به عنوان یکی از افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس یاد کرد.

همزمان با سی و دومین سالگرد شهادت شهید سرلشکر خلبان غلامرضا چاغروند از تندیس و ماکت بالگرد این شهید با حضور فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح در میدان شهید چاغروند خرم‌آباد پرده‌برداری شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول