اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست وزرای دفاع ناتو در بلژیک با محور بررسی فاز بعدی جنگ افغانستان

خبرگزاری فارس: وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در کنفرانس بلژیک مراحل بعدی مربوط به جنگ افغانستان، انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان و طرح های کاهش حملات به نیروهای ائتلافی در این کشور را بررسی می‌کنند.

نشست وزرای دفاع ناتو در بلژیک با محور بررسی فاز بعدی جنگ افغانستان

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «سی بی سی»، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه به وزرای دفاعی کشورهای عضو ناتو تاکید کرد که در راستای جبران کمبود تیم های آموزش نظامی در افغانستان کمک کنند تا این امر به قابلیت های نیروهای افغان منجر شود و این نیروها بتوانند کنترل امنیت کشورشان را تا پایان سال 2014 میلادی به دست بگیرند.

بر اساس این خبر، وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود در کنفرانس وزرای دفاع کشورهای  عضو ناتو درخواست کرد که این کشورها 58 تیم آموزش نظامی مورد نیاز برای تامین چنین تعهداتی را تا اواخر ماه آتی میلادی تامین کنند.

پانتا ضمن اینکه شرایط فعلی در جنگ افغانستان را «لحظه ای حیاتی» توصیف کرد، گفت: آمریکا تعداد نامتناسبی از این تیم های آموزشی را به کار گرفته است و من خواستار کمک شما برای پر کردن شکاف موجود هستم.

در ادامه این خبر آمده است که وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو به منظور تعیین فاز بعدی جنگ افغانستان و به منظور شنیدن طرح فرماندهان نظامی در رابطه با چگونگی کاهش حملات داخلی که منجر به مرگ و یا جراحت 130 نیروی ائتلافی ناتو در افغانستان شده است، در بلژیک دور هم جمع شده اند.

این شبکه خبری نوشته است که انتظار می رود این وزرای دفاعی همچنین رسما ژنرال «جان آلن» فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان را به عنوان فرمانده عالی ناتو معرفی کنند. آلن قرار است که اوایل سال آتی میلادی این سمت را تحویل بگیرد و به این ترتیب ژنرال «جوزف دانفورد» معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا به عنوان جایگزین آلن در افغانستان منصوب می شود.

دانفورد از اکتبر سال 2010 میلادی به عنوان معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا فعالیت داشته است.

بر اساس این خبر، این تغییرات باید به تائید مجلس سنای آمریکا نیز برسد.

پانتا و آلن در جریان دیدار امروز خود به وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو تضمین دادند که فرماندهان نظامی به فکر راه های بسیار متنوعی برای کاهش حملات درونی هستند که در این حملات افغان ها و یا شبه نظامیان با پوشیدن یونیفورم نظامیان ناتو علیه نیروهای ائتلافی، اسلحه به دست می گیرند.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو نیز در آغاز نشست امروز وزرای دفاعی کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که این ائتلاف با حضور 50 کشور که در حال شرکت در جنگ افغانستان هستند، عقب نشینی خود را از این کشور در حال حاضر و و همانطور که برنامه ریزی شده است،‌ تا پایان سال 2014 میلادی عملی می کنند.

بر اساس این خبر، اینطور به نظر می رسد که راسموسن ایده احتمال تسریع در عقب نشینی از افغانستان را با وجود نگرانی هایی که درباره حملات داخلی وجود دارد،‌ رد نکرده است.

راسموسن گفت که این نیروهای ائتلافی یک فرآیند دقیق، سنجیده و هماهنگ را در انتقال امنیت به نیروهای افغان تا زمان پایان ماموریت جنگی ناتو در افغانستان که سال 2014 میلادی است،‌ عملی خواهند کرد.

در سال 2014 میلادی، ماموریت ناتو در افغانستان به ماموریت آموزشی و مشاوره ای تغییر پیدا خواهد کرد و انتظار می رود که وزرای ناتو یک چارچوب گسترده را برای اجرای این انتقال در طول نشست خود در بلژیک تائید کنند.

در این خبر آمده است که این احتمال وجود دارد که ماموریت ناتو در افغانستان بعد از سال 2014 میلادی شامل تلاش های مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا نیز باشد. در حال حاضر پیشنهاداتی مبنی بر ادامه حضور نیروی 20 هزار نفری از نظامیان در افغانستان بعد از پایان سال 2014 وجود دارد اما هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

انتظار می رود که ژنرال آلن پیشنهاداتی را تا قبل از سال جاری میلادی درباره سرعت و تعداد نظامیان آمریکایی که در سال 2013 میلادی از افغانستان خارج خواهند شد، ارائه کند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول