اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هشتاد و هفتمین زادروزایرج افشار

آیین نکوداشت ایرج افشار در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: آیین نکوداشت استاد ایرج افشار همزمان با هشتاد و هفتمین زادروز وی در زادگاهش، یزد برگزار می‌شود.

آیین نکوداشت ایرج افشار در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، همزمان با فرا رسیدن هشتاد و هفتمین زادروز استاد ایرج افشار، ایرانشناس، کتابشناس، مصحح و نویسنده نامی کشور، آیین نکوداشت شخصیت و مقام علمی آن استاد فقید در محل سالن اجتماعات کتابخانه وزیری یزد برگزار خواهد شد.

در این مراسم که انجمن چارسوق با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد، کتابخانه وزیری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری یزد در روز پنج‌شنبه 20 مهرماه 1391 از ساعت 18:30  برگزار می‌کنند جمشید کیانفر، کتاب شناس و مصصحح،  بازنشسته کتابخانه ملی و از دوستان ایرج افشار به ایراد سخن پیرامون شخصیت و آثار آن استاد فقید خواهد پرداخت.

برگزار کنندگان این نکوداشت هدف از برگزاری این نشست را معرفی هرچه بیشتر شخصیت علمی و کم نظیر استاد افشار و تاکید بر اهمیت پیگری مباحث یزدشناسی به عنوان یکی از دغدغه‌های وی بیان داشته­اند.

استاد ایرج افشار، فرزند مرحوم دکتر محمود افشار یزدی در 16 مهرماه 1304 در تهران دیده به جهان گشود و پس از عمری مطالعه و نگارش در زمینه‌های مختلف علمی و ادبی در 18 اسفندماه 1389 چشم از جهان فروبست.

وی مدتی به عنوان رئیس کتابخانه ملی ایران و تا پایان عمر به عنوان عضو کمیته ارزیابی نسخ خطی و اسناد تاریخی با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری داشت.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول