اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: طرز فکر سیاه و سفید دوران جنگ سرد هنوز در غرب وجود دارد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه معتقد است برخی سیاستمداران غربی همچنان سعی دارند چهره روسیه را بعنوان یک دشمن ژئوپلیتیکی جلوه دهند تا بتوانند روابط سیاسی-نظامی خود با آمریکا را حفظ کنند.

لاوروف: طرز فکر سیاه و سفید دوران جنگ سرد هنوز در غرب وجود دارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که برخی سیاستمداران غربی همچنان در افکار دوران جنگ سرد بسر برده و می‌خواهند چهره روسیه را بعنوان یک دشمن ژئوپلیتیکی جلوه دهند.

لاوروف امروز، چهارشنبه در سخنرانی خود در نشست ویژه «ساعت دولت» در شورای فدراسیون (سنای) روسیه گفت: متاسفانه جریانات در سطح سیاسی-نظامی در حوزه نفوذ اورآتلانتیک بطور اساسی با واقعیات تغییر یافته در جهان مطابقت ندارد. در میان رجال سیاسی برخی کشورهای غربی هنوز افکار بلوکه بندی شده ادامه دارد.

به گفته وی، به همین دلیل هم ادعاهایی در مقابل قدرت بازدارندگی روسیه مطرح می‌شود. برخی سیاستمداران سعی دارند چهره روسیه را بعنوان یک دشمن ژئوپلیتیکی نشان دهند تا به آنها این امکان را بدهد روابط سیاسی-نظامی آمریکا و کشورهای اروپایی عضو ناتو را حفظ کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: طرز فکر سیاه و سفید مربوط به دوران «جنگ سرد» در زمانی که تغییرات اساسی در جهان در مقابل دیدگان ما در حال وقوع است، بسیار بیهوده و واهی به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر جهان در حال تحول اساسی است، نقش منطقه آسیا و اقیانوس آرام که یکی از نیروهای محرک توسعه اقتصادی بشمار می‌رود، در حال افزایش است.

لاوروف افزود: کشورهای غربی هنوز حاضر به انعقاد توافقنامه امنیتی اروپا نیستند، ولی روسیه از پیشنهادات خود در این زمینه صرف‌نظر نخواهد کرد. البته متاسفانه شرکای ما در غرب هنوز حاضر به قبول واقعیات مربوط به تامین امنیت بر اساس اصل «غیرقابل تفکیک بودن» نیستند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول