اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نماینده سازمان ملل در کابل: اجازه نمی‌دهیم دولت افغانستان سقوط کند

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان با اشاره به گزارش اخیر «گروه بین‌المللی بحران» اظهار داشت که جامعه جهانی اجازه نخواهد داد افغانستان دوباره با بحران مواجه شده و دولت این کشور سقوط کند.

نماینده سازمان ملل در کابل: اجازه نمی‌دهیم دولت افغانستان سقوط کند

به گزارش فارس، «یان کوبیس» در یک کنفرانس خبری در کابل اظهار داشت: جامعه جهانی در کنار افغانستان است و اجازه نمی‌دهد این کشور با شرایط ناگواری که گروه‌های مخالف پیش‎بینی کرده‌اند مواجه شود.

وی افزود: در افغانستان مشکلاتی وجود دارد و شاید این مشکلات در آینده افزایش یابد اما آرزوی ما این است که افغانستان به صورت موفقیت آمیز این چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

به گزارش رسانه‌های افغانستان کوبیس روز سه شنبه گفت: برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر این‌که پس از سال 2014 افغانستان به حال خود رها خواهد شد، من از جانب کشورهایی که متعهد به کمک و همکاری با افغانستان شده‌اند، اعلام می‌کنم که آنها همچنان متعهد بوده و به تعهدات خود عمل خواهند کرد.

رئیس دفتر «یوناما» در کابل با بیان این که سازمان ملل در حال انجام مسئولیت خود در نظارت از اوضاع افغانستان است، خاطرنشان کرد: آنان در حال جستجوی راه حل موضوع حملات موشکی پاکستان به مناطق مرزی افغانستان هستند و می‌خواهند زمینه گفت‌وگوها را در سطح سیاسی و نظامی بین مقامات 2 کشور مساعد کنند.

نماینده «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در افغانستان تصریح کرد: این وظیفه اساسی 2 کشور افغانستان و پاکستان است که با یکدیگر بحث و مذاکره کرده و به این چالش پایان دهند.

کوبیس در رابطه با انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان که قرار است تا 2 سال دیگر برگزار شود، تصریح کرد: شرکت فعالانه احزاب سیاسی و نهادهای دولتی با هدف فراهم کردن زمینه انتخابات از نشانه‌های تشویق‌کننده‌ برای انتخابات آینده ریاست جمهوری در افغانستان است.

نماینده ویژه سازمان ملل در ادامه با اشاره به اظهارات کرزی مبنی بر این‌که اگر یک روز از موعد انتخابات بگذرد و من رییس جمهور افغانستان باشم غیر قانونی است، گفت: این خود نوید برگزاری یک انتخابات شفاف را می‌دهد.

وی افزود: جامعه جهانی و سازمان ملل برای برگزاری یک انتخابات دموکراتیک و شفاف از نظر مالی و امنیتی از افغانستان حمایت خواهد کرد.

گروه بین‌المللی بحران در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داده است که اگر تدابیر جدی برای بهبود وضع کنونی در افغانستان اتخاذ نشود، ممکن است دولت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور در سال 2014 میلادی سقوط کند و بار دیگر جنگ‌های داخلی در این کشور آغاز شود.

در ادامه گزارش آمده است که اگر اقدامات جدی برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان در نظر گرفته نشود، ممکن است این انتخابات نیز مانند انتخابات‌ گذشته به طور شفاف برگزار نشود.

این گروه هشدار داده است که با توجه به شرایط کنونی افغانستان، انتخابات 2014 در این کشور با تقلب وسیع به خصوص در مناطق جنوب و شرق این کشور همراه خواهد بود.

«رفیع فردوس» سخنگوی دبیرخانه شورای وزیران افغانستان در یک نشستی خبری در کابل، با اشاره به گزارش گروه بین‌المللی بحران با بی‌اساس خواندن این گزارش، هدف از انتشار آن را نوعی جنگ روانی علیه کشورش دانست.

چندی پیش رئیس جمهور افغانستان تبلیغات منفی رسانه‌های غربی در خصوص اوضاع افغانستان را راه‌اندازی جنگ روانی علیه افغانستان عنوان کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول