اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان همچنان بی‌تفاوت هستند

حکایتی دیگر از داستان دنباله‌دار خاموشی اتوبان شهید کسایی تبریز

خبرگزاری فارس: اتوبان شهید کسایی تبریز یکی از شاهرگ‌های حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان‌شرقی و به نوعی آبروی تبریز محسوب می‌شود که از یک سال پیش خاموشی در این اتوبان آغاز شده و این داستان همچنان در کنار بی‌تفاوتی مسئولان ادامه دارد.

حکایتی دیگر از داستان دنباله‌دار خاموشی اتوبان شهید کسایی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اتوبان شهید کسایی تبریز به دلیل تعریض جاده از یک سال پیش در خاموشی به سر می‌برد و شاهد تصادفات و حوادث رانندگی مرگبار است.

اتوبان شهید کسایی یکی از بزرگراه‌های شهر تبریز است که محل گذرگاه عبوری بخشی از شهرهای آذربایجان‌شرقی و غربی به تهران است. 

طرح روشنایی این اتوبان پرتردد از یک سال قبل به علت انجام طرح تعریض آن، قطع شد و شب‌ها بدون روشنایی است و به دنبال آن شاهد حوادث و تصادفات تلخ بسیاری بوده که عمده دلیل آن نبود دید کافی به ثبت رسیده است.

علی‌اکبر برقی‌مقدم مدیرعامل توزیع برق تبریز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: عدم روشنایی این بزرگراه مربوط به عملیات راه‌سازی سازمان راه و شهرسازی است که در صورت هماهنگی و همکاری این سازمان با شرکت توزیع برق کوچک‌ترین خاموشی در این جاده اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 20 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد سیستم روشنایی در اتوبان شهید کسایی لازم است، گفت: متاسفانه محل تامین این اعتبار مشخص نیست و امید می‌رود تا از طریق وزارت راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز را تامین کند.

رئیس سازمان راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: طی جلسه‌ای با معاونت عمرانی استاندار مقرر شد تا از محل اعتبارات استانی اعتبار مورد نیاز برای روشنایی اتوبان شهید کسایی تامین شود.

اروجعلی علیزاده با اشاره به اینکه سیستم روشنایی این اتوبان قدیمی است، گفت: این امر مانع از حفظ و یا استفاده از این سیستم برای روشنایی می‌شد.

علیزاده گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات تعریض باند رفت به اندازه 18 کیلومتر به اتمام برسد.

وی کل اعتبارات این طرح را 260 میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز  پیش از این در این باره گفته بود: اعتبار مورد نیاز برای روشن شدن دوباره اتوبان شهید کسایی باید از طریق وزارتخانه‌ راه و شهرسازی و نیرو تامین شود و از محل اعتبارات استانی امکان تامین اعتبار مورد نیاز برای این طرح وجود ندارد.

نزدیک به یک سال است که اتوبان شهید کسایی که یکی از شاهرگ‌های حمل و نقل جاده‌‌ای درون و برون‌شهری آذربایجان‌شرقی است به دلیل ناهماهنگی بین دو نهاد راه و شهرسازی و توزیع برق در خاموشی به سر می‌برد چراکه با عملیاتی شدن طرح تعریض این اتوبان مسئولان مربوطه بدون توجه به روشنایی این اتوبان اقدام به آغاز طرح کردند و اکنون نیز برای بازگرداندن روشنایی دوباره به این اتوبان محل تامین اعتبار آن به گرهی دندان‌شکن تبدیل شده در حالی که در ابتدا می‌شد با دو انگشت به راحتی آن را باز کرد.

مسئولان مربوطه هم در بخش استانی و هم در بخش وزارتخانه‌ای باید به این موضوع که عدم وجود روشنایی در محل یاد شده با توجه به نزدیکی آن به محله‌های مسکونی شهر تبریز باعث وقوع حوادث تلخ و دردناک تصادف عابران پیاده با وسایل نقلیه می‌شود، توجه بیشتری کنند زیرا به خطر افتادن جان شهروندان مهم‌تر از پاس دادن اعتبار این طرح به وزارتخانه‌های مربوطه و یا محل اعتبارات ملی و استانی است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس در تبریز حاکی است، روشنایی این پروژه همچنان در تخصیص اعتبار مانده و اختلاف دو وزراتخانه راه ‌و شهرسازی و وزارت نیرو بر سر تخصیص اعتبار این پروژه همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول