اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره ملی ایده‌های برتر:

700 ایده به دبیرخانه جشنواره ملی ایده‌های برتر رسید

خبرگزاری فارس: دبیر دهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر از ثبت 700 اختراع، ایده و اثر در سایت دبیرخانه دهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر خبر داد.

700 ایده به دبیرخانه جشنواره ملی ایده‌های برتر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ابوالفضل شاهزاده فاضلی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به نحوه قرار گرفتن جشنواره ملی ایده‌های بریتر در دستور کار پارک علم و فناوری یزد اظهار داشت: جامعه نیازمند شناسایی مهارت‌ها و ایده‌هایی است که بتواند جامعه را همگام با توسعه به پیشرفت برساند.

وی افزود: تفکر، خلاقیت و نوآوری لازمه پیشرفت است و انسان خلاق با به کارگیری این سه عنصر، فناوری را از خود بروز می‌دهد.

شاهزاده فاضلی عنوان کرد: قوای خلاق جامعه انتظار دارند تا بستری ایجاد شود و از آنها حمایت کند و یکی از رسالت‌های پارک علم و فناوری، ایجاد بستر مناسب برای ایجاد تفکر برای مخاطب است.

وی افزود: با توجه به سابقه پارک علم و فناوری یزد، این جشنواره به ما واگذار شد و دبیرخانه ملی آن نیز در یزد تشکیل شد.

شاهزاده فاضلی یادآور شد: این جشنواره در هفته پژوهش و با هدف تکریم اندیشه، ترویج و تشویق خلاقیت و نوآوری، شناسایی قابلیت‌ها و استعدادهای موجود در کشور و ارتباط با آنها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام افراد جامعه بدون هیچ محدودیتی صرف‌نظر سن و تحصیلات و جنسیت می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.این جشنواره نخستین حلقه زنجیره ایده تا محصول است.

این مقام مسئول با اشاره به چرخه داوری آثار نیز عنوان کرد: امسال بر کیفی‌سازی جشنواره تاکید ویژه‌ای شده و خلاقیت و کارایی ایده‌های ارسالی مدنظر قرار دارد.

شاهزاده فاضلی بیان کرد: امسال ایده‌های به صورت تخصصی در 14 گروه علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند و جمع‌بندی آثار برتر نیز در کارگروه دیگری بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: سقف جوایزی که امسال برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده، یک میلیارد ریال است که بسته به نوع ایده بین برگزیدگان تقسیم‌بندی می‌شود.

شاهزاده فاضلی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 700 مورد ایده در سایت ثبت شده و با وجود مدت زمان کمی که فراخوان جشنواره گذشته، به طور شاهد ثبت آثار بیشتری در بخش ثبت‌نام برای جشنواره خواهیم بود.در 9 دوره گذشته تاکنون 21 هزار ایده به جشنواره ارسال شده که از این تعداد، 92 ایده برگزیده شده است.

شاهزاده فاضلی عنوان کرد: سال گذشته نیز 9هزار و 400 ایده ثبت‌نام شد که بیشترین آن در حوزه برق و الکترونیک بود و 7هزار و 500 مورد از این ایده‌ها مربوط به رده سنی بالای 18 سال و 100 ایده نیز مربوط به گروه سنی زیر 12 سال بود.

مجری برگزاری نمایشگاه این جشنواره نیز از برگزاری نمایشگاه ایده‌های برتر از 20 تا 22 آذرماه همزمان با برگزاری جشنواره خبر داد و افزود: این نمایشگاه آثار برتر و برگزیده را نمایش خواهد گذاشت.

غفارزاده خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در پارک علم و فناوری یزد برگزار می‌شود و در کنار آن کارگاه‌هایی با موضوع تجاری سازی ایده‌ها، چگونگی ایده‌پردازی و .... برگزار می‌شود.

رئیس روابط عمومی پارک علم و فناوری استان یزد نیز ضمن تقدیر از حضور خبرنگاران اظهار داشت: چراغ این جشنواره با حضور رسانه‌ها و ایده‌پردازان روشن است.

قویدل اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با همراهی و همکاری رسانه‌ها، بتوانیم شاهد بازتاب بسیار خوب جشنواره در سطح کشور باشیم.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی ایده‌های برتر را 15 آبان‌ماه سال جاری اعلام کرد و از رسانه‌ها خواست تا در این زمینه اطلاع‌رسانی کافی داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول