اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رامنی: شورشیان سوریه را به تانک، بالگرد و جنگنده مسلح می‌کنم

خبرگزاری فارس: کاندیدای جمهوریخواه انتخابات آمریکا با اشاره به اهمیت سوریه در خاورمیانه گفت که مخالفان سوریه را انواع سلاح‌های سنگین مجهز می‌کند.

رامنی: شورشیان سوریه را به تانک، بالگرد و جنگنده مسلح می‌کنم

به گزارش فارس به نقل از گاردین، «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات آمریکا در تازه ترین نطق انتخاباتی خود از مسلح کردن مخالفان سوریه به سلاح‌های سنگین از جمله تانک، بالگرد و جت‌های جنگنده در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد.

وی که در «لکسینگتون» ایالت ویرجینیا سخنرانی می‌کرد اظهار داشت که ایران به سوریه سلاح می‌فرستد چراکه می‌داند سقوط بشار اسد یک شکست استراتژیک برای آنها است.

وی گفت: ما باید با شرکای بین المللی همکاری کنیم و از سوری‌ها حمایت کنیم تا بتوانند قدرت آینده سوریه را در دست بگیرند.

رامنی گفت: حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سپتامبر 2012 از سوی تروریستهایی صورت گرفت که در 11 سپتامبر 2001 نیز به آمریکا حمله کردند. این حملات چیزی نیست جز تحمیل یک ایدئولوژی سیاه به دیگران با استفاده از خشونت.

رامنی تاکید کرد: این تروریست‌ها در حال مبارزه برای تسلط یافتن بر اکثر مناطق خاورمیانه و به دنبال انجام حملات علیه غرب هستند.

براساس این گزارش، طرح پیشنهادی رامنی برای کمک به مخالفان سوریه تغییر محسوسی در تغییر سیاست دولت آمریکا نسبت به جنگ داخلی در سوریه محسوب می‌شود.

دولت «باراک اوباما» با فشار به عربستان و قطر که مهمترین حامیان مخالفان دولت سوریه هستند تلاش می‌کند ارسال سلاح به سوریه به تسلحیات سبک محدود شود.

رامنی اوباما را به عدم حمایت کافی از مخالفان سوری متهم کرد و اظهار داشت: مخالفان سوریه روزی رهبری کشور را در دست خواهند گرفت و آمریکا باید متحد آنها باشد.

رامنی گفت: من هم تمایل دارم یک خاورمیانه امن‌تر، آزادتر و مرفه‌تر به وجود آید اما امیدواری خالی کافی نیست و نمی‌تواند یک استراتژی باشد.

نامزد جمهوریخواهان همچنین درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آمریکا باید از طریق انجام یک برنامه عملی و نه از طریق حرف با برنامه هسته‌ای ایران مقابله کند.

وی گفت: آمریکا باید برای مقابله با ایران حضور ناوهای هواپیمابر خود را در مدیترانه و خلیج فارس افزایش دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا درباره افغانستان اظهار داشت که به ضرب الاجل خروج سربازان آمریکایی تا پایان سال 2014 از افغانستان متعهد نیست و ممکن است که این تاریخ کمی به تعویق افتد.

رامنی همچنین از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی اعلام حمایت کرد.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول