اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کرزی با انتصاب یک زن به سمت معاون دادستان‌کل افغانستان موافقت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای کمیسیون امور زنان پارلمان این کشور با انتصاب یک زن به سمت معاون دادستان کل افغانستان موافقت کرد.

کرزی با انتصاب یک زن به سمت معاون دادستان‌کل افغانستان موافقت کرد

به گزارش فارس، حامد کرزی در دیدار خود با اعضای کمیسیون امور زنان پارلمان افغانستان و جامعه مدنی با انتقاد از افزایش خشونت علیه زنان خواستار افزایش تبلیغات در زمینه محو این پدیده شد.

وی با درخواست کمیسیون زنان پارلمان مبنی بر احیای دوباره کمیته دادخواهی برای رسیدگی به خشونت علیه زنان و انتصاب یک زن به مقام معاون دادستانی کل افغانستان موافقت کرد.

به نقل از اطلاعیه دفتر ریاست جمهورى افغانستان در این دیدار «فوزیه کوفی» رئیس کمیسیون امور زنان پارلمان، با اشاره به افزایش موارد خشونت علیه زنان، خواستار انجام اقدامات جدی در رابطه با توقف این قبیل خشونت‌ها شد.

رئیس کمیسیون امور زنان پارلمان، خواهان افزایش مشارکت و سهم زنان در ادارات دولتی شد.

وی افزود: باید نقش زنان در ادارات عدلی و قضایی افغانستان افزایش یافته و یک زن به عنوان معاون دادستانی کل افغانستان انتخاب شود.

حامد کرزی پس از شنیدن سخنان، درخواست‌ها و پیشنهادات اعضای کمیسیون امور زنان پارلمان و جامعه مدنی اظهارات آنان را از لحاظ اخلاقی و احکام دین اسلام موجه دانست و با آن موافقت کرد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: درخصوص انتخاب یکی از قضات زن به عنوان عضو شورای دادگاه عالی با «عبدالسلام عظیمی» رئیس دادگاه عالی افغانستان مشورت خواهد کرد.

این در حالی است که طی چند ماه گذشته خبرهای خشونت علیه زنان در افغانستان بازتاب بین‌المللی داشته است و نمایندگان زنان افغانستان و جامعه مدنی در تلاشند گامی در جهت کاهش این قبیل خشونت‌ها بردارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول