اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تمام خانه‌های بهداشت مورد نیاز خراسان رضوی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به طرح توانمندسازی روستاهایی که بالای 100 خانوار جمعیت داشته‌اند تمام خانه‌های بهداشت مورد نیاز در استان راه‌اندازی شده است.

تمام خانه‌های بهداشت مورد نیاز خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری ظهر امروز در همایش تقدیر از بهورزان و مربیان نمونه کشور که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: نیاز به تاسیس تعداد 172 خانه بهداشت داشته‌ایم که در حال حاضر تمام این تعداد را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر زائر خارجی برای زیارت حرم ثامن‌الحجج به مشهد وارد می‌شوند تصریح کرد: از این رو تلاش در زمینه سلامت در شهر مشهد یک تلاش فراملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با بالا بردن سطح سلامت در شهر مشهد تاکید کرد: در این راستا یکی از مسائل مهم در نظر گرفته شده بحث حاشیه‌نشینی است.

شبستری در این راستا ادامه داد: برای توانمندسازی حاشیه شهر مشهد 40 خانه بهداشت در این مناطق زیر نظارت مراکز بهداشت پنج‌گانه شهر مشهد تاسیس و راه‌اندازی شده است.

وی در ارتباط با دیگر برنامه‌هایی که برای بالاتر بردن فرهنگ سلامت در مشهد برنامه ریزی شده است خاطرنشان کرد: همکاری بین بخشی خوبی با استانداری و شهرداری انجام شده است و طرح خانواده پایدار در شهر مشهد در حال اجرا است که آموزش‌های حوزه سلامت آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه موفق پزشک خانواده تاکید کرد: تمام زیرساخت‌های لازم در استان خراسان‌رضوی برای اجرای این طرح برنامه آماده شده است.

شبستری در این راستا افزود: با انجام شدن بازدیدهای نهایی از زیرساخت‌ها برنامه را به صورت رسمی در استان شروع خواهیم کرد.

همچنین رضا سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه پزشک خانواده اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده یک تحول اساسی و بنیادین در نظام سلامت است و خدمت‌رسانی را بسیار وسیع‌تر می‌کند.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی مناطق حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: برای این طرح 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و از چند ماه گذشته جوانب مختلف آن در حال بررسی است تا به بهترین شکل به این افراد خدمت‌رسانی شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول